Recenzija filma

Povijesni uspjeh ''Parazita'': Najintrigantniji film godine bizaran je spoj tragedije i komedije koji progovara o užasima kapitalizma

Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) IMDB 1/12 >> Pogledaji ovu galeriju Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) Parazit (Foto: IMDB) +1 Parazit (Foto: IMDB) Galerija

Ovogodišnji dobitnik četiriju Oscara, uključujući i onaj za najbolji film, južnokorejski ''Parazit" najbolje se može opisati kao spektakl uvrnutih obrata od kojih ćete zanijemiti. Neortodoksan i originalan, ''Parazit" će oduševiti svakoga tko odvoji svoje vrijeme i pogleda ga. Film je osvojio i Zlatnu palmu na filmskom festivalu u Cannesu, a osvajanjem zlatnog kipića za najbolji film ušao je u povijest jer je postao prvi strani film koji je osvojio tu prestižnu nagradu.

Redatelj Joon-ho Bong publici je poznat po svojim intrigantnim hit-filmovima ''Okja" i ''Snowpiercer", koji su polučili veliki uspjeh unatoč tome što u mnogočemu odudaraju od standarde holivudske produkcije. Iščašeni, mračni smisao za humor, prokazivanje klasnih nejednakosti u današnjem svijetu, kritika kapitalizma i korporativizma  sve se to može pronaći u prekrasno satiričnim filmovima Joon-hoa Bonga, a ''Parazit" nije nikakav izuzetak.

Ova bizarna priča o siromašnoj obitelji koja živi u pljesnivu stanu u suterenu jedne od bezbroj zgrada velegrada i njihovu pokušaju da se domognu boljeg života donosi niz toliko neočekivanih obrata radnje da ćete ostati bez teksta i s nevjericom zuriti u ekran, vjerojatno s blagim smiješkom na licu. Zabavan, ali vrlo mračan, ''Parazit" je pravo osvježenje među ostalima, na kalup istima, blockubsterima koje možete pogledati u domaćim kinodvoranama.

Pogledaji ovo showbuzz Celebrity Njegov nastup nitko nije očekivao: Pojavio se nakon dugo vremena i priredio pravi spektakl!

Kada siromašni student igrom slučaja dobiva posao tutora u bogataškoj obitelji, otvori mu se cijeli novi svijet luksuza u koji odluči uvesti i ostatak svoje obitelji. Prepredenim i beskrupuloznim manipulacijama ta obitelj ljudskih nametnika počinje sisati krv bogataša koji im naivno vjeruju. Ne mare za druge, gaze preko leševa, lažu, spletkare, a na kraju i sami završe uvučeni u mračnu tajnu koju nisu mogli zamisliti ni u najluđim snovima.

''Parazit" pred publiku servira nevjerojatnu mješavinu žanrova i stilova, od trilera, horora, komedije, sve do romanse, pa gledatelja neprestano iznenađuje. Estetski prekrasan, na trenutke brutalan, dovitljiv i intrigantan, ''Parazit" je crnohumoran prikaz svega onoga što u okrutnom sustavu kapitalizma ne valja.

Sustav koji rađa one obespravljene, jadne, one koji smrde po vlazi stanova u kojima žive stiješnjeni kao kukci, isti je sustav koji ih tjera da se posluže svim raspoloživim sredstvima ne bi li se domogli boljeg života. Joon-ho Bong među suvremenim redateljima vjerojatno je najveći i najdirektniji kritičar današnjice, a na njegov se filmski stil svakako treba naviknuti.

Pogledaji ovo Gerard Butler i Morgan Brown (Foto: AFP) Celebrity U više od šest godina prekinuli su nebrojeno puta, ali uvijek pronađu način da se vrate jedno drugome

Odlična gluma, vrhunski scenarij koji će vas cijelo vrijeme držati zainteresiranima i predivna fotografija čine ovaj film pravim remek-djelom i vjerojatno najintrigantnijim filmom ove godine. Iako pažnju većinom pridajemo holivudskim produkcijama, one često nisu ono najbolje što svijet filma može ponuditi. Manje i nezavisnije kinematografije donose mnogo više – skandaloznije, bizarnije i kvalitetnije filmove koji se bave ''zabranjenim" temama, baš kao što je to slučaj s ''Parazitom".

Ovaj filmski esej o obespravljenosti i klasnim razlikama ono je što svijetu treba, a ne još jedna razvikana franšiza o stripovskim junacima.