
Od raskošnih krinolina do futurističkih instalacija - filmski kostimi pravo su blago koje se pomno čuva na setovima jer njihovi kreatori svojevrsni su čarobnjaci. U prilogu IN Magazina pogledajte kako nastaju neki od najpoznatijih kostima i zašto kultne haljine princeze Diane ne možete samo tako rekreirati za kamere.
Galerija



Osim na crvenim tepisima, glumice i glumci imaju jedinstvenu privilegiju uživati u nevjerojatnim modnim kreacijama i na filmskim setovima. Filmski kostimi jedan su od važnih alata koji glumcima pomaže ući u lik, a nerijetko uključuju stotine sati rada i budžete od kojih bi vam se lako zavrtjelo u glavi.
"Obožavam ih izrađivati, graditi jer raspolažete s onime što biste imali u tom vremenu, ali tome dodajete neku svoju viziju", pojasnila je Amy Roth.
"Cijeli taj svijet, set i kostimi su predivni, tjeraju vas da promijenite držanje, nosite potpetice, sve vas to oblikuje", otkrio je Joe Alwyn.
Iako katkad te suradnje znaju biti sve osim jednostavnih. Jim Carey otvoreno je priznao kako ga je kostim Grincha dovodio do ludila. Osim sati i sati provedenih u make up-u, nije pomagala ni dlaka jaka od koje je kostim napravljen, a koja iznimno svrbi. Renee Zelweger također nije bila najugodniji suradnik kad se radilo o kostimima Bridget Jones.
"Sjećam se na Bridget Jones morala sam je preklinjati za probu, jer nije joj se sviđalo kako izgleda, morala sam moliti za deset minuta. Ali na filmu Judy mogla sam raditi probe s njom svaki dan ako sam htjela, provodila je sate sa mnom", prisjetila se Jany Temime.
Da bi se stvorili što autentičniji povijesni prizori, nerijetko se troše milijuni. Tako je snimanje Kleopatre s Elizabeth Taylor umalo dovelo studija do bankrota, jer su kostimi koštali pravo bogatstvo. A najskuplja od svih bila je njezina perika od prave kose i zlata. Ovakvoj ekstravaganciji približila se serija Kuća zmaja, za koju je kreirano preko pet tisuća kostima i gotovo su se iscrpile svjetske zalihe bijele ljudske kose.
"Kostimi su bili nevjerojatni, nisi baš mogao micati rukama puno i ustvari sam se puno znojila jer je sve bilo osvjetljeno vatrom tako da većinu dana sam stajala ovako s raširenim rukama, dok su me dvije djevojke hladile malim ventilatorima. Moj najdraži kostim je onaj u kojoj je vidimo prvi put, ima puno zmajskih detalja", izjavila je Milly Alcock.
No, dok kostimografi na prvu mogu stvoriti sve što možete zamisliti, najviše problema zadaje im odjeća britanske kraljevske obitelji. U cipele princeze Diane već je jednom ušla Kristen Stewart.
"To zaista puno znači. Loša garderoba vas može potpuno sasjeći. Ovdje je svemu dala težinu", izjavila je Kirsten.
No kostimografkinje na setu serije Kruna, za oživljavanje kultnih kostima, posebno onih pokojne princeze, imale su zakonske zapreke.
"Nije nam bilo dopušteno kopirati", poručila je Sidonie Roberts.
"Morate dobiti zakonsku dozvolu za većinu tih vizuala, vjenčanicu, crnu osvetničku haljinu. Moraju se tražiti dozvole od dizajnera originala ali recimo za ovo nismo uspjeli dobiti je. Onda morate rekreirati ono čega se sjećate o toj haljini bez da uzrujate dizajnera originala", otkrila je Amy Roberts.
Na kraju dana život kostima ne staje na setu. Katkad završe i u rukama gorljivih obožavatelja milijunski dubokog džepa, koji s aukcija kući odnose kultne komade najdražih filmskih naslova.
IN magazin gledajte od ponedjeljka do petka u 17:30 na Novoj TV, a propuštene emisije pogledajte besplatno na novatv.hr.
1/12 >>
Pogledaji ovu galeriju
1/17 >>
Pogledaji ovu galeriju