Orient Express bio je jedan od najpoznatijih vlakova na svijetu, a mi smo istražili sve detalje o izgledu, nastanku te budućnosti ovog legendarnog vlaka.
Kad netko spomene romantiku putovanja, glamur i mistiku starih doba, ime ''Orient Express'' gotovo instinktivno budi maštu.
3 vijesti o kojima se priča
Ideja koju je utkao belgijski inženjer i poduzetnik Georges Nagelmackers bila je jednostavna, a ipak dalekosežna: stvoriti vlak koji bi spojio zapadnu Europu s istokom — i to u raskošnom stilu.
Prvi put uspostavljen je 1883. godine, kao Express d’Orient od Pariza do Beča, da bi ubrzo ruta bila proširena do Istanbula (tada Carigrada).
U narednim desetljećima Orient Express postao je prestižna transkontinentalna veza, poznata po luksuznim spavaćim vagonima, restoranskim vagonima s vrhunskom gastronomijom i putnicima iz svijeta aristokracije, diplomacije i visokog društva.
Pogledaji ovo
Vlak je često prolazio kroz München, Beč, Budimpeštu, Bukurešt i razne stanice, spajajući kontinente i kulture.
Tijekom 20. stoljeća, uslijed svjetskih ratova, političkih pomicanja i tehnoloških promjena, taj mitski vlak morao je ustupiti mjesto novim načinima putovanja. Redovna linija pratila je pad, a konačni odlazak s redovne usluge uslijedio je sredinom 20. stoljeća.
No i nakon toga ime ''Orient Express'' nije zaboravljeno — ono je postalo likom u literaturi, filmu i snovima putnika.
Orient Express ne živi samo u knjigama i arhivama — njegova aura prošla je u svijet fikcije, u kojem se vlak pojavljuje kao pozornica kriminalističke radnje, tajne i zavjere. Najpoznatiji primjer: "Murder on the Orient Express" ("Ubojstvo u Orient Expressu") autorice Agathe Christie — kriminalistički klasik smješten upravo u taj kraljevski vlak.
Originalni Orient Express, u svojoj izvornoj funkciji, prestao je prometovati u redovnom režimu 2009. godine iako su posljednji sudionici privremeno već bili smanjeni mnogo prije toga. Još ranije, linija Pariz – Istanbul ukinuta je 1977. godine, a potom su uslijedile redukcije na kraće dionice.
Pogledaji ovo
Ipak, duh vlaka nije nestao — kroz privatne inicijative, brendove, restauracije i nostalgiju, Orient Express ostao je živa legenda. Danas, pod vodstvom hotelske grupacije Accor, Orient Express proživljava svoju renesansu.
Novi projekt naziva se La Dolce Vita Orient Express i prometuje unutar Italije, kroz pažljivo birane itinerare koji slavodobitno spajaju krajolike, kulturu, dizajn i gastronomiju.
Putnici će moći iskusiti desetke ruta kroz talijanske regije, prolazeći kroz povijesne gradove, vinograde, dvorce i slikovite krajolike.
Restaurirano je 17 originalnih vagona iz 1920-ih i 1930-ih, kojima će se vratiti sjaj starih dana — no uz moderne pogodnosti i luksuzan dizajn.
Gastronomija je ključ: u ponudi su Michelinovi kuhari, kulinarski doživljaji inspirirani talijanskom tradicijom.
Ovaj projekt nije isto što i Venice Simplon-Orient Express, koji je inače privatna inicijativa i djeluje pod brendom Belmond.
Pogledaji ovo
Ponovno pokretanje ''klasične'' rute Pariz – Istanbul najavljeno je za kraj 2026. godine, u planu su vlakovi koji će voziti na tom povijesnom tragu.
Koliko košta vožnja?
Jednonoćne rute počinju s otprilike od 3.060 € po osobi. U ekskluzivnijim itinerarima (npr. više dana, tematske rute) cijene mogu doseći 14.160 € po osobi. Za rutu ''La Dolce Vita: Rome → Venice → Portofino'' spominje se cijena od 3.500 € po osobi, po noći kao početna cijena za deluxe kabinu.
Za vlak Venice Simplon-Orient Express (klasična luksuzna verzija, kojom danas upravlja Belmond) cijene počinju s otprilike od 3.800 £ (oko 4.450 €) po osobi za Twin Cabin (dvokrevetna kabina). Za ''Grand Suite'' cijene mogu ići čak do 8.400 £ (oko 9.800 €) i više, ovisno o ruti.
Na primjer, ruta Pariz → Venecija (jedna noć) u osnovnoj kabini često je oglašena od oko 3.885 £ (~ 4.500 €) po osobi (dvokrevetno).
I dok njegova ''nova era'' polako dobiva oblik — u Italiji, projektom La Dolce Vita, a s planovima i za čitavu transkontinentalnu rutu — postaje jasno da priča ovog vlaka ne završava.
Galerija
1/31 >>
Pogledaji ovu galeriju
1/30 >>
Pogledaji ovu galeriju



