Ovome treba stati na kraj, smatraju stručnjaci.
Vlade bi trebale donijeti odluku o povećanju dobnog ograničenja za filmove sa scenama u kojima se uživa u duhanskim proizvodima, smatra Svjetska zdravstvena organizacija, uz objašnjenje da duhanska industrija takva filmska ostvarenja koristi u marketinške svrhe zbog čega više od trećine mladih počinje pušiti.
Pogledaj i ovo evo kad stižu! Zabranjeno pušenje na zagrebačkoj Šalati obilježit će 40 godina od objave svoga prvog albuma!U izvještaju objavljenom pod nazivom "Smoke-Free Movies", WHO navodi da je 44 posto holivudske produkcije i 36 posto filmova s oznakom dobnog ograničenja za mlađe od 18 godina u 2014. sadržavalo scene u kojima su neki likovi pušači, piše Guardian.
Po istraživanju provedenom u Sjedinjenim Državama gotovo 40 posto adolescenata počinje pušiti jer su ih na to potaknule scene uživanja u duhanskim proizvodima koje su vidjeli u filmovima, a u tome prednjače europski filmovi, upozorava WHO.
Po podacima američkih Centara za kontrolu i prevenciju bolesti procjenjuje se da je u 2014., potaknuto filmskim scenama i likovima počelo pušiti oko šest milijuna adolescenata.
Procjenjuje se da bi upozorenje Udruge za klasifikaciju filmova samo u Americi moglo spriječiti milijun smrtnih ishoda uzrokovanih bolestima koje uzrokuje pušenje kod današnje djece i adolescenata, procjenjuje WHO.
Slično upozorenje UN-ova svjetska organizacija izdala je još 2009., no svjetske vlade su ga zanemarile, stoji u izvještaju.
"Zbog brojnih upozorenja u jednom je periodu evidentirano manje filmskih scena u kojima likovi puše, no duhanska industrija čitavo vrijeme nastojala je pronaći alternativne načine promocije svojih proizvoda. U nekij je filmovima postotak scena u kojima se uživa u duhanskim proizvodima puno veći nego u realnim životnim situacijama"; tvrdi dr. Armando Peruga iz WHO-a.
Organizacija smatra da duhanske tvrtke ne bi smjele sponzorirati scene u kojima likovi puše i da se na velikim ekranima ne bi smjeli prikazivati brendovi cigareta.
Smatraju i da bi se prije početka prikazivanja filmova u kojima likovi puše trebali emitirati spotovi kojima će se mladima uputiti snažna poruka o štetnosti pušenja. (Hina)