Nakon što je nedavno objavljen šokantni američki film "The Social Dilemma" , o njemu se još uvijek ne prestaje govoriti i pisati. Otkriva koliko i kako medijske platforme, poput društvenih mreža i tražilica, kontroliraju naše odluke i stvaraju ovisnosti zbog kojih se naš stvarni život mijenja na gore. U razgovoru s informatičkim stručnjakom doznali smo kako društvene mreže utječu na ljudsku promjenu mišljenja te kako zaštititi vlastitu privatnost.
Galerija
Film "The Social Dilemma" još uvijek je glavna tema razgovora. Zašto? Zato što na jednostavan način govori o medijskim platformama koje kontroliraju naše odluke, mijenjaju naše potrebe i stvaraju ovisnosti zbog kojih se naš stvarni život drastično mijenja
nagore.
"Arhiviranje podataka je danas besplatno, i Facebook i Instagram. Bilo tko nema velikog troška da zabilježi koju smo sliku pogledali, da li smo stisnuli like, krenuli pisati komentar, svaka aktivnost kad smo skrolali po zidu, oni sve to bilježe.. I onda na temelju toga dopunjuju naš psihološki profil", rekao je informatički stručnjak Marko Rakar.
"Vrlo slikovito jednostavno objašnjava šta kompanije poput Facebooka, Instagrama, Twittera i Googlea rade s podacima koje prikupljaju o svojim korisnicima", ispričao je Marko.
I dok je sve ovo potpuno zakonito, svi ti mehanizmi dizajnirani su kako bi prodali što više proizvoda, korisnike usmjerilo prema određenoj marketinškoj poruci, ali i utjecaju na promjenu mišljenja o društvenom pitanju, ne bi li ih se poslalo u željenom smjeru.
"Nenormalna količina novca i najpametnijih ljudi na svijetu rade na razvoju novih aplikacija i novih funkionalnosti koje će nas kao korisnike natjerato da najveću moguću količinu vremena provedemo za tom aplikacijom i potošimo maksimum vremena u vritualnom svijetu i živimo život koji se događa oko nas. Društvena mreža o nama zna gotovo sve, a mi o njoj znamo jako malo....", rekao je informatički stručnjak.
Iako je dobna granica za prijavu na društvene mreže 16 godina, aplikacija nema načina kako doznati i provjeriti taj podatak. Ovisnika o društvenim mrežama koji žive u virtualnim svjetovima sve je više, a kako Marko Rakar kaže, u budućnosti nam se loše piše.
"Naravno da će biti još gore, milijarde dolara se slijevaju u razvoj društvenih mreža, da od nas naprave još veće ovisnike nego što jesmo, ovisnost o društvenim mrežama je ovisnost koja je slična po ovisnosti o alkoholu drogi kocki", objasnio je Rakar.
"Trebamo smanjit našu izloženost društvenim mrežama, pokušati ograničiti vrijeme na njima provedeno, potruditi se maknuti tu distrakciju koju društvene mreže nama rade da nam šalju notifikacije.Dopustiti što manjem broju aplikacija da prate našu lokaciju, da pregledavaju naše telefonske imenike takve neke stvari", dodao je Rakar.
Neupitna je činjenica da su društvene mreže odavno prestale biti tek razonoda i hrabro su zakoračile u poslovni svijet, gdje su postale alatom masovne komunikacije, stoga nije na odmet znati nešto više o ovom modernom fenomenu.
IN magazin gledajte od ponedjeljka do petka u 17:30 na Novoj TV, a propuštene emisije pogledajte besplatno na novatv.hr.








