Ovih dana medijima se ponovno počela širiti priča o potencijalnoj opasnosti da bi izuzetno popularni festivali koji su jedni od najboljih ambasadora hrvatskog turizma uskoro mogli preseliti iz Hrvatske na neku novu destinaciju.
Pogledaj i ovo
ULTRA EUROPE, događaj koji je Splitu odškrinuo vrata svijeta te doveo preko 35 000 stranih gostiju najavio je povlačenje iz Hrvatske. Mnogobrojni Festivali sa plaže Zrće koji u Novalju dovode nekoliko desetaka tisuća gostiju gledaju također nove alternativne destinacije. Uzmemo li u obzir činjenicu da je festivalski biznis prošle godine ostvario promet od milijardu kuna, ovakav bi gubitak predstavljao gigantski udarac hrvatskom turizmu.
ULTRA EUROPE: U Hrvatsku i ove godine dolaze vodeća imena svjetske DJ scene!
Organizatori Hideouta, najvećeg britanskog festivala sa plaže Zrće, ove godine prave pauzu sa svojim Uknown Festivalom u Rovinju te lansiraju sličan festival «Lost&Found» na Malti. Terraneo koji je kulturološki probudio Šibenik ugašen je zbog nedovoljne potpore i nerazumjevanja. The Garden Festivalu ovo će biti posljednja godina u Tisnom. In Music kao jedini veliki zagrebački Festival trebao bi uživati još veću potporu. Plaža Zrće koja spada u top 5 svjetskih destinacija na svijetu, svako ljeto posjeti preko 100 000 gostiju, a čiji klubovi su nositelji prestižnih titula najboljih klubova na svijetu iz godine u godinu ne biva uvrštavana niti u jedan turistički katalog, a čak se Plaža Zrće tretira kao nešto što ne vrijedi spominjati kod promocije Hrvatske. Kroz 13 godina svog postojanja skoro u potpunosti zanemarivana od viših državnih institucija, turstičke zajednice i prepuštena da se razvija kao lokalni, a ne globalni fenomen od važnog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku.
Ne tako davno najpoželjnija festivalska destinacija, Hrvatska, bi ubrzo mogla postati nepoželjna zbog nedovoljnog razumjevanja, potpore ali i visokih nameta sa kojim se svaki organizator susreće u zemlj. Ironija leži u tome da je samo u jedno istraživanje čiji je rezultat dobitak spomenutog slogana utrošeno preko 2,5 milijuna kuna, a s druge se strane minimalno ulaže u već provjerene projekte među kojima su i glazbeni festivali koji Hrvatskoj na godišnjoj bazi donose milijardu kuna prometa.
Festivali u Hrvatsku svake godine dovedu do 300 000 stranih gostiju koji se u prosjeku zadržavaju između 5-7 dana te potroše 700 eura na turističku potrošnju (prijevoz, smještaj, ugostiteljstvo, izleti, suveniri itd.). Treba naglasiti da iz sezone u sezonu, Festivali dovode sve više gostiju u Hrvatsku. Pitanje je kome smetaju festivali i koji je sljedeći? HideOut? Ultra? OutLook? Sonus? InMusic? Fresh Islans Festival? Papaya Day&Night?
DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook



