Četrnaesti festival Riječke ljetne noći otvoren je u petak navečer programom nazvanim „Kazalište koje diše“, u kojem su građani mogli ući u sve dijelove zgrade HNK Ivana pl. Zajca te pri tom pogledati ulomke dvadesetak predstava ove kazališne kuće.
Otvoreni su svi binski i službeni ulazi, bočni sigurnosni izlazi, ulazi na galeriju a istodobno je dvjestotinjak umjetnika svih kazališnih ansambala i djelatnika HNK izvodilo ulomke poznatih predstava ili onih za koje se tek očekuje da postanu poznate na pozornici, ali i na neuobičajenim mjestima poput loža i galerija, atrija i studija te prostorije za šminkanje.
Mnogi bi ovo htjeli
Je li Zrinka Cvitešić posljednjom izjavom o Niki Kranjčaru priznala ono o čemu se već dugo šuška?
Tako su posjetitelji mogli iz neposredne blizine pratiti plesne predstave, hodati kroz baletne scene, pjevati sa zborom, poslušati glazbenu probu opere „La boheme“, koja se priprema za sljedeću kazališnu sezonu i prvi pogledati scene iz premijerne predstave ovogodišnjeg festivala „Stand up Zajc“.
Za kraj programa otvaranja je na pozornici HNK orkestar riječke Opere uz solista Aljaža Farasina izveo nekoliko popularnih arija i ulomaka opera.
U nastavku programa festivala prve dvije predstave su u klimatiziranom HNK Ivana pl. Zajca, „Dva plesna sola“ u suradnji s Plesnom mrežom Hrvatske i neoklasični balet „Rock Bach koncert“ Ariston Proballeta iz Italije ostale će se održavati na otvorenom, od Molo longa do Ljetne pozornice u Opatiji.
Iz programa festivala se izdvajaju obnova poznate predstave Olivera Frljića pod nazivom „Turofolk – Riloudid“ s novom glumačkom postavom i novim sadržajem te premijera Verdijeve opere „Aida“ u režiji i dramaturgiji Marina Blaževića, na opatijskoj Ljetnoj pozornici.
Festival završava na Trgu Riječke rezolucije koncertom samoborskog ansambla udaraljkaša Sudar Percussion nazvanim „Oxygene“, s njihovim inačicama skladbi Jeana Michela Jarrea. (HINA)