"Kvaka 22"

Crnohumorna satira u režiji Georgea Clooneyja oduševit će vas svojom ljepotom, ali i antiratnom porukom

Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) IMDB 1/10 >> Pogledaji ovu galeriju Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) Kvaka 22 (Foto: IMDB) Christopher Abbott (Foto: Getty Images) George i Amal Clooney (Foto: Getty Images) Christopher Abbott (Foto: Getty Images) +0 George Clooney i Kyle Chandler (Foto: Getty Images) Galerija

Klasični američki roman o Drugom svjetskom ratu, „Kvaka 22“ postao je vrhunska miniserija u režiji Georgea Clooneyja. Crni humor, bizarne ratne avanture i fenomenalna glumačka izvedba jamče odličnu zabavu u samo šest epizoda po 45 minuta. S obzirom na kvalitetu serije – za mnoge će to biti premalo.

Adaptacija američkog romana „Kvaka 22“ Josepha Hellera nije novitet u filmskoj i televizijskoj industriji Hollywooda jer je upravo ova priča već ispričana u filmu iz 1970., a sada je doživjela svoje reizdanje. U režiji i produkciji velikog Georgea Clooneyja, u koenovskoj maniri crnohumorne komedije s elementima surove dramatičnosti, „Kvaka 22“ postala je miniserija u trajanju od šest epizoda na koju ćete se trebati malo priviknuti – a onda će vas ponijeti na tragikomično putovanje prošlošću, ali i ljudskom psihom.

Pogledaj i ovo Kidding (Foto: IMDB) Serija "Kidding" Dirljiva crnohumorna serija s Jimom Carreyem progovara o neugodnim temama i idealno je TV štivo

Miniserija prati zgode i nezgode mladog američkog vojnika Johna Yossariana, koji očajnički pokušava na bilo koji način izbjeći užasima Drugog svjetskog rata. Osunčani i topli krajolici Sardinije i Italije, vječno obasjani svjetlom, dom su američke baze u kojoj Yossarian živi i bezuspješno planira svoj odlazak kući. Bolesti jetre, bubrega, razneseni testisi, sabotiranje vojnih operacija i fingiranje ludila inovativne su metode kojima se mladi vojnik želi izbaviti iz pakla rata.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

That's some catch... Stream #Catch22 May 17 on @hulu.

Objavu dijeli Catch-22 (@catch22onhulu)

Borba s vjetrenjačama

No postoji kvaka – Kvaka 22. Koja baš kao u Kafkinu „Procesu“ ne omogućava jadnom mladom čovjeku da izađe na kraj s birokratskim zavrzlamama, zamkama koje mu onemogućavaju da ode kući. Ako je bolestan, ležat će, ali i dulje ostati u bazi, ako leti, podignut će mu se broj kvota misija, ako je lud, želio bi letjeti, a ako ne želi letjeti, znači da nije lud – i tako unedogled. Da se čovjeku zavrti u glavi.

Bizarne dogodovštine karikiraju, ali čak i u svojoj pretjeranosti brutalno iskreno i precizno seciraju svu uzaludnost ratovanja. Pod užarenim talijanskim suncem neki američki mladići bacaju bombe po civilima, mostovima i cestama, a pri tome ih vodi samo jedan ideal – vratiti se kući.

Jedina im je želja otići u kurve, kupati se i uživati, a to što u pauzama ispaljuju smrtonosno oružje na druge – tek je nesretna okolnost kojoj zbog sustava ne mogu uzmaći.

George Clooney, slavni glumac i redatelj, ovoj je miniseriji svakako dao svoj pečat, a vidi se da je dugogodišnji prijatelj i suradnik braće Coen, jer se njihovi stilovi isprepliću. Uz obilje komediografskih elemenata crnog humora, ova miniserija predstavit će vam oštar kontrast smijeha i tmine rata, koji se prezentira kroz kratke, ali šokantne scene brutalnosti. Uzaludnih žrtava i izgubljenih nevinih života onih koji s politikom i ciljevima rata – zapravo nemaju baš nikakve veze.

Nikad jasnija antiratna poruka

Scenografija i kostimografija dovedene su do savršenstva. One nisu realistične u smislu da reprezentiraju točno stanje odora američkih vojnika za vrijeme Drugog svjetskog rata, ali odišu vibrom tog perioda. Kada su se moralna pravila kršila, pin-up stil je bio na vrhuncu popularnosti, a metci ispaljivali u neprekidnim rafalima, ljudski život imao je manju vrijednost, ali istu bit - potragu za srećom.

„Kvaka 22“ putovanje je kroz vrijeme koje pokazuje kako svatko ima pravo na duševni mir, čak i u situaciji kada bijesni rat.

Glumačka postava, na čelu s odličnim Christopherom Abbottom i Kyleom Chandlerom, ali i drugim vrsnim sporednim glumcima, uvjerljivo prikazuje likove jakih osobnosti koji su skučeni na premalo kvadrata američke vojne baze. Uz Georgea Clooneyja koji se također pojavljuje u seriji, ali i slavnog Hugha Lauriea sasvim je jasno da se s glumačkom izvedbom nije riskiralo. Sve je na zavidnoj razini što olakšava gledateljima da se sažive s likovima te i sami sudjeluju u njihovim avanturama.

Glavna i osobito pohvalna značajka ove miniserije koju možete pogledati na HBO-u jest to što kroz komičan prikaz rata vrlo uspješno šalje svoju antiratnu poruku. Satirična i mračna, a istovremeno komična miniserija prikovat će vas za male ekrane.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Your number’s up. #Catch22

Objavu dijeli Catch-22 (@catch22onhulu)