Prvi festival filmske fantastike u Hrvatskoj i regiji, Fantastic Zagreb Film Festival održat će se od 02. do 09. srpnja na dvije vanjske lokacije: u ljetnom kinu Gradec (plato kod crkve Sv. Katarine), u improviziranom ljetnom kinu Tuškanac (plato iznad garaže Tuškanac) te u kinu Europa!
Filmski program donosi niz fantastičnih filmskih naslova podijeljenih u šest programa.
Panorama uključuje pet žanrovskih filmova aktualne svjetske produkcije: Buđenje (Rejection) je ruska fantastična drama u režiji Vladimira Lerta koja govori o iznenadnoj apokalipsi - jednog jutra svijet jednostavno postaje neprepoznatljiv. U potrazi za odgovorima, u vrlo neobičnim okolnostima, glavni protagonist pronalazi ljubav.
Iz Nizozemske pak stiže psihološki triler Crna voda (Two Eyes Staring) autora Elberta van Striena o djevojčici koja na sasvim neočekivan način otkriva čuvanu tajnu svoje majke koja je kao djevojčica otrovala svoju sestru blizanku. Riječ je o napetom, inteligentnom filmu, triler drami s elementima horora i vrhunskim vizualnim stilom – filmu jedinstvenog žanra za nizozemsku kinematografiju. Na festivalu Fantasporto 2011 nagrađen je kao najbolji film te za najbolji scenarij.
Faza 7 (Phase 7) dugometražni je prvijenac Argentinca Nicolása Goldbarta, uspješnog montažera koji je u prvih deset godina profesionalne karijere radio na više od 20 dugometražnih filmova (uključujući filmove argentinskih redatelja Pabla Traperoa, Alejandra Chomskog i Rodriga Morena). Ova apokaliptična komedija o ljubavnom paru koji uslijed epidemije postaju najgori neprijatelji, nagrađena je za najbolji scenarij na španjolskom festivalu Sitges.
Gareth Edwards britanski je redatelj koji se dugi niz godina bavi vizualnim efektima.
Film Čudovišta (Monsters) njegov je prvi dugometražni film za koji je napisao scenarij, snimio ga te kreirao vizualne efekte. Film je imao vrlo mali budžet, a pored dvoje glavnih glumaca, u filmskoj ekipi bilo je sveukupno još petoro ljudi. Čudovišta donose priču o nenadanom razvoju novog oblika života koji polovicu Meksika učini zaraženom zonom. Ovo znanstveno-fantastično ostvarenje pametna je i suptilna kombinacija filmova District 9 i Cloverfield, s uvjerljivom ljubavnom pričom kao okosnicom. Film je osvojio tri nagrade na British Independent Film Awards (uključujući onu za najboljeg redatelja), a Edwards je trenutno angažiran kao redatelj na novoj hollywoodskoj verziji Godzille.
Posljednji film iz Panorame je već najavljena, višestruka nagrađivana nekonvencionalna božićna priča: film Djed Mraz iz pakla (Rare exports: a Chistmas Tale) u režiji finskog autora Jalmarija Helandera.
Program Orient Express pak uključuje pet filmova iz azijskih zemalja s dugom žanrovskom tradicijom - Japana i Koreje.
Korejski Demonski otok (Bedevilled) prvijenac je Cheola-soo Janga, a govori o žrtvi, zlostavljanoj ženi koja se pobuni protiv svojih krvnika te krene u osvetu koja poprima užasne razmjere. Iako ekstreman, ovaj film odražava težak položaj žena u korejskom društvu. Dosad je osvojio dvadesetak nagrada na niz međunarodnih filmskih festivala, ukljujući Critics Choise Awards za najbolju glumicu i najboljeg redatelja debitanta.
Kućna pomoćnica (The Housemaid) autora Sang-soo Ima remake je istoimenog filma iz 1960. u režiji čuvenog korejskog autora Kim Ki-younga. Ova perverzna melodrama govori o nebičnom odnosu između obitelji i njihove kućne pomoćnice: prvotno angažirana kako bi čuvala njihovo dijete, ispostavlja se da u njene obaveze prije svega spada ispunjavanje seksualnih fantazija oca.
Japanski autor Sion Sono u posljednjih trideset godina snimio je gotovo dvadeset filmova. Njegov je rad relativno nepoznat van krugova obožavatalja J-hororaca, među kojima njegovi filmovi Suicide Club i Love Exposure (njegov četverosatni opus o fetišizmu, romansi i religiji) uživaju kultni status.
Film Ubojica iz trgovine egzotičnih riba koji će biti prikazan u sklopu festivala govori o ludilu koje je glavna okosnica većine Sonovih filmova. Nadahnut istinitom pričom o paru tokijskih serijskih ubojica, koji su 1993. godine ubijali ljubitelje pasa, ovaj film napeta je drama koja otkriva inherentno ludilo običnog čovjeka.
Posljednja dva naslova iz programa Orient Express su već najavljeni korejski Vidio sam vraga u režiji Jee-woon Kima te japanski Nasilje Takeshija Kitana. Čuveni filmaš Kitano nakon niza godina vratio se snimanju filmova o japanskoj mafiji Yakuzi. Preispitivanje novih žanrova i stilova karakteristika je svih filmova Kima Jee-woona; u slučaju filma Vidio sam vraga njegova priča o osveti prelazi granice društvenih normi i zdravog razuma. Umjesto da pronađe kriminalca, u filmu Vidio sam vraga redatelj počinje s pitanjem o tome što se događa kada heroj postane kriminalac.