Vlasnica poznatog make-up brenda Aura Mila Litvinjenko, bit će jedna od govornica na prvom Forbes Power Women’s Summitu u Beogradu 4. rujna.
Mila je još 1996. osnovala kompaniju za proizvodnju i trgovinu kozmetikom u Nišu. Počela je sa svega nekoliko radnika i nekoliko proizvoda. Danas u ponudi njezina tvrtka ima više od 500 aktivnih proizvoda i više od 100 zaposlenih, pretežno – žena.
Proizvodi Aure prisutni su u 17 zemalja među kojima su i zemlje regije. Također, stigli su i do Azije na istoku i Sjedinjenih Američkih Država na zapadu.
Mila Litvinjenko na konferenciji u Beogradu govorit će o tajni uspjeha ove srpske make-up linije i poziciji lokalnih brendova u industriji ljepote i tome kako je njezina tvrtka uspjela u tome da proizvodi iz Srbije danas stoje rame uz rame s brojnim proizvodima svjetske klase.
Ono što Mila posebno naglašava jest ljubav prema poslu koji radi. Smatra da je to važno i za lidera, ali i za zaposlenike kompanije – jer to je način da budu inspirirani i motivirani.
Ohrabruje sve veći broj žena u poduzetništvu
Uoči konferencije u Beogradu Litvinjenko za Forbes Srbija kaže da je raduje to što se u posljednjih nekoliko godina povećao postotak poduzetnica u malim i srednjim tvrtkama.
Budući da u vrijeme kada je ona startala nije bilo mnogo žena koje su pokretale svoj biznis, kako u Srbiji tako i šire, sada kaže da poznaje veliki broj njih koje su se odvažile na ovakav korak.
''Posljednjih godina se mnogo više govori o ženskom poduzetništvu, žene imaju priliku kako uživo, tako i preko digitalnih mreža slušati iskustva drugih žena. Sigurna sam da je ta dostupnost informacija značajno doprinjela tome da mnogo veći broj žena odlučuje pokrenuti vlastiti biznis'', navodi Mila Litvinjenko.
Savjetuje sve žene koje se odvaže na ovaj korak da prikupe što više informacija o onome čime se žele baviti, odnosno da prije pokretanja posla saslušaju iskustva drugih, da se upoznaju s pravnom regulativom, financijama i dobro prouče svaki segment posla kojim se žele baviti.
Također, naglašava važnost balansa između privatnog i poslovnog života.
''Normalno je da povremeno jedna strana prevagne, ali cilj je da što više budu u ravnoteži'', dodaje.
Žene kao lideri
Kada je riječ o ženama kao liderima, navodi da postoje različite karakteristike i da se stilovi liderstva među pojedincima uveliko mogu razlikovati bez obzira na spol.
''Na osnovu dosadašnjeg iskustva mogu reći za neke žene da posjeduju visoku emocionalnu inteligenciju što im omogućava da reagiraju na potrebe svojih timova. Žene pokazuju veću empatiju, sklone su inkluzivnom tipu liderstva, viješte su u multitaskingu i prilagođavanju različitim situacijama. Muški lideri imaju često stil usmjeren na postizanje konkretnih ciljeva i rezultata. Često demonstriraju visok nivo samopouzdanja i odlučnosti što može insipirirati povjerenje i poštovanje među zaposlenima. Uglavnom su skloni struktuiranom i sistematičnom pristupu upravljanju''.
Litvinjenko smatra da, iako postoje tendencije koje se mogu primijetiti i kod ženskih i kod muških lidera, liderstvo više zavisi od individualnih vještina, iskustvu i sposobnostima nego o spolu.
Navodi da liderstvo zahijeva neprekidno učenje i usavršavanje.
Litvinjenko kaže da iako postoje sektori u kojima žene tradicionalno imaju veću zastupljenost i utjecaj – obrazovanje, njega, socijalni rad, medicina, ljudski resursi, marketing, komunikacije – ipak je za nju podjela biznisa na muške i ženske nerelevantna u suvremenom poslovnom svijetu i trendovi idu prema sve većoj ravnopravnosti i integraciji s fokusom na individualne sposobnosti.
Mila Litvinjenko upozorava da ipak razlike u zaradama između žena i muškaraca i dalje postoje.
''Odgojena sam tako smatram da se gledaju postignuća i rezultati, a ne koji ih je spol ostvario. Takav način razmišljanja se nije promijenio i primijenila sam ga i na svoju tvrtku gdje oba spola imaju jednake mogućnosti za napredovanje. Kada govorimo u širem smislu, onda postoji niz strategija na kojima je važno raditi i omogućiti smanjenje razlika: otvorena politika plaća, obuke i edukacija, podrška obiteljskom životu, borba protiv diskriminacije. Rad na ovim područijima može doprinjeti stvaranju inkluzivnijeg radnog okruženja gdje će svi imati jednake šanse za uspjeh i napredovanje'', dodaje.
Profil uspješne poslovne žene
Mila kaže da je njeno mišljenje da je uspješna moderna žena ona koja je sposobna balansirati između različitih aspekata svog života, kombinirajući profesionalni uspjeh s osobnim zadovoljstvom i društvenom odgovornošću.
''Njene osobine uključuju samopouzdanje, kontinuiranu želju za učenjem, liderstvo, empatiju, adaptibilnost, kredibilitet. Žena ne treba gledati na druge žene kao na neprijatelje. Treba gledati na žene kao na suborce i uzore, bilo da se radi o primjerima koje treba sljediti ili izbjegavati. Važno je tražiti pozitivne strane i vrijednosti u drugim ženama, podržavati jedna drugu i učiti iz međusobnih iskustava. Jedino tako možemo zajedno napredovati i ostvariti veće uspjehe'', poručuje Mila Litvinjenko.
Konferencija Forbes Power Women’s Summit, koja će se održati u Beogradu 4. rujna, osim Mile Litvinjeko ugosititi će i druge poznate žene čije portrete možete pročitati na portalu Forbes Hrvatska.
Još danas možete kupiti karte po povoljnijim uvjetima. Više o tome pročitajte OVDJE.
Konferencija će se organizirati na engleskom jeziku i jezicima regije, uz simultani prijevod.