"Groblje kućnih ljubimaca"

Atmosferičan i zloćudan: Novi film prema romanu Stephena Kinga tjera strah u kosti

Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) profimedia 1/6 >> Pogledaji ovu galeriju Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) +0 Groblje kućnih ljubimaca (Foto: Profimedia) Galerija

Filmska adaptacija knjige koju sigurno ne želite čitati prije spavanja, „Groblje kućnih ljubimaca“, došla je i u hrvatska kina. Mračni horor pomalo nevinog naslova sve je samo ne dječja priča, a ako ga odlučite pogledati, preporučujemo vam da ne budete sami i da upalite svjetla.

Snimljen prema književnoj uspješnici kralja hororaca Stephena Kinga, „Groblje kućnih ljubimaca“ film je koji svojim ugođajem neće razočarati.

Pogledaj i ovo Joker (Foto: IMDB) Nikad realističniji "Joker" nove generacije brutalan je koliko i tragičan, a kvalitetom je nadmašio sve prethodnike

Radnja prati liječnika Louisa Creeda i njegovu ženu Rachel, koji se, kako bi mogli više vremena provoditi s djecom, odluče preseliti u ruralni Maine, saveznu državu u kojoj su smještena mnoga Kingova djela. Zajedno sa svoje dvoje malene djece, sretni bračni par useli se u veliku starinsku kuću usred ničega. Bogate zelene šume i pašnjaci čine se kao idealno igralište na kojem će odrastati njihova djeca. No u močvarnom tlu kisele zemlje koja ih okružuje skriva se mračna tajna koja će im prekinuti živote. Barem onakve kakve su do tada poznavali.

Kada otkriju lokalno groblje kućnih ljubimaca, idilični životi obitelji počnu se raspadati, a kada se u sve umiješa i znatiželjni susjed, jedan mrtvi mačak i tajnoviti proplanak duboko u šumi – ništa više neće biti isto.

"Mrtvo je ponekad bolje"

Nakon fantastičnog uspjeha remakea filma „It“, koji je Hollywoodu pomogao da 2017. bude jedna od najuspješnijih godina za horor-filmove u povijesti kinematografije, očito je kako se s „Grobljem kućnih ljubimaca“ pokušava ponoviti scenarij.

Uz velike najave i dugo iščekivanje, gledatelje je na kraju dočekao više no solidan, no ne i odličan horor-film koji je svakako atmosferičan, no nedostaje mu razrade karaktera likova.

Jason Clarke utjelovio je požrtvovnog oca koji više od svega na svijetu voli svoju devetogodišnju kćer za koju bi učinio apsolutno sve. Kada mu splet okrutnih okolnosti oduzme njegovu mezimicu, on pokreće tragičan niz događaja koji će ga koštati ne samo djeteta, već cijelog života i svega što mu je drago.

Odlična gluma ovom filmu daje posebnu dozu autentičnosti, a osobito je pohvalno što su i dječji glumci, koji znaju biti kriminalno loši, u ovom filmu zabljesnuli svojim izvedbama.

Djevojčica Jeté Laurence, koja igra glavni lik filma, devetogodišnju Ellie, svojom je glumom zasjenila sve svoje ostale kolege, neovisno o tome koliko iskusni oni bili. Njezin iskren izraz i gluma koja nije prožeta nepotrebnim afektiranjem urodili su plodom, pa je tako Ellie postala najupečatljiviji lik filma, koji će se dugo nakon gledanja pamtiti.

Miks ispunjenih i iznevjerenih očekivanja

Za sve one koji su od „Groblja kućnih ljubimaca“ očekivali nešto slično filmu „It“ jako će se iznenaditi. „It“ jest zastrašujuća priča o borbi sa zlom, no prije svega se radi o dječjoj avanturi kroz koju se gledatelj iznimno saživi s malenim junacima i navija za njih. „Groblje kućnih ljubimaca“ neće vas navesti da navijate za ikoga, osim možda za to da cijelo mučno iskustvo opisano u filmu čim prije završi. Iznimno mračan, zlokoban od samog početka, s dobro promišljenom estetikom i obavijen misterioznošću, ovaj film zasigurno neće pružiti osjećaj avanturizma ili ugodne zabave, već jedino neugode. Bez ikakve nade za sretnim završetkom, „Groblje kućnih ljubimaca“ doista vrlo uvjerljivo poručuje kako je neke stvari najbolje ostaviti zakopanima. Mrtvima.

Uz sve prethodno navedene pohvale, „Groblje kućnih ljubimaca“ nije horor remek-djelo. Najveći problem leži u nedovoljnoj razradi likova, pa tako ne suosjećamo ni s kime posebno, kao što nam je na trenutke vrlo teško razumjeti motivacije pojedinih likova. Iznimno puno elemenata, koji su iz knjige pretočeni u film, ostaje nedorečeno, što finalno rezultira gledateljevom zbunjenošću.

Sporedne tragične priče likova, poput one o mrtvoj supruzi susjeda Juda ili teško bolesnoj sestri Elline majke, nedovoljno su jasno ispričane te se stječe dojam nabacanosti. Reklo bi se – previše nota za jednu skladbu. Šteta zaista, jer da se malo više poradilo na jasnoći i pitkosti scenarija, „Groblje kućnih ljubimaca“ moglo je biti kudikamo efektnije.

Ipak, gledanje ovog horora neće vas razočarati ako tražite večer dobre zabave i dobre strašne atmosfere. Možda nije vrhunsko ostvarenje, ali ispunjava svoju svrhu.

1/15 >> Pogledaji ovu galeriju Gigi Hadid (Foto: Instagram) Gigi Hadid (Foto: Instagram) Gigi Hadid (Foto: Profimedia) Gigi Hadid (Foto: Profimedia) +10 Gigi Hadid (Foto: Profimedia) Celebrity Preslatka djevojčica koja je odrasla u jednu od najizazovnijih žena današnjice proslavila 24. rođendan