"Miljenica"

Svako poglavlje za jednog Oscara: Iščašena drama kraljevskog dvora u deset poglavlja

Miljenica (Foto: Screenshot) Miljenica (Foto: Screenshot) Screenshot 1/1 >> Pogledaji ovu galeriju +0 Miljenica (Foto: Screenshot) Galerija

Tražite još jedan klasičan kostimirani film smješten u Englesku 18. stoljeća? U tom slučaju preskočite ovu recenziju. "Miljenica“, uvrnuta i atipična povijesna drama novi je film grčkog redatelja Yorgosa Lanthimosa, znanog po besprijekorno stiliziranim filmovima s psihološkim twistom. S ovim redateljem – očekujte neočekivano.

Tradicionalno mjesto i vrijeme radnje – Engleska 18. stoljeća, u ratu s Francuskom zbog kolonija u Americi. Kronična besparica, ali jedenje anansa i utrkivanje rasnih patki u punom su jeku. Kraljica Anne (Olivia Colman) koja okupira prijestolje sposobna je za malo što, a najmanje za vladanje. Muči ju giht, potpuno je sluđena vlastitim tragičnim gubitkom čak 17-ero djece, kojima je zamjenu našla u malenim, umiljatim zečićima koji skakuću po cijelom dvoru, otuđena i osamljena, većinu životnog zadovoljstva pronalazi u začaranom krugu prejedanja šećerom od kojeg povraća.

Pogledaj i ovo Margot Robbie (Foto: Profimedia) Filmski klasici Filmovi koji na iznenađenje mnogih nikad nisu osvojili Oscara: "Je li žiri bio pod utjecajem nečega?"

Srećom, za onemoćalu kraljicu tu je njena prijateljica Lady Sarah (Rachel Wisz) koja je žena – zmaj. Vlada u kraljičino ime, ni ne skrivajući se, a istovremeno pazi na sve mušice njenog veličanstva i s nevjerojatnom ih lakoćom kontrolira. Sve djeluje bajno do trenutka kada na dvor prvi puta kroči nova služavka Abigail (Emma Stone) koja svojim šarmom, kao i fleksibilnim moralom, sebi prokrčuje put prema uspjehu. I u tome ju ne zaustavljaju ni ljudi, ni politika ni zečevi.

Film podijeljen u deset poglavlja. Nominiran i za deset nagrada Oscar. Oscar po poglavlju
Jesu li tolike nominacije za najprestižniju filmsku nagradu Oscar zaslužene? Itekako.
Ukoliko je gledatelj slučajno zalutao na „Miljenicu“, čuvši o njoj malo ili ništa, poprilično će se iznenaditi koliko je tradicionalno prokušan format povijesne drame u ovom slučaju – uvrnut.

Trend moderniziranja povijesnih kostimiranih drama započeo je prije 15-ak godina, a krunski dokaz da se taj žanr mijenja već neko vrijeme je "Marie Antoinette“ iz 2006. Povijesna drama Sofie Coppole koja za soundtrack koristi rock pjesme, tešku povijesnu priču omata ružićastom šećernom vatom i pokazuje veselje i neobuzdanost plemstva 18. stoljeća. Rokoko prenesen na film. 12 godina kasnije, „Miljenica“ dovodi eksperimentiranje s tim žanrom do savršenstva. Svaki dio ovog filma besprijekorno je dorađen, osmišljen do u najmanji detalj.

Boje baroka, crna i zlatna, glavne su vizualne okosnice filma. Svi likovi odjeveni su u raskošne kostime koji jasno ocrtavaju duh ere, pa će svojom točnošću zadovoljiti sve kostimografe, ali su istovremeno vrlo suvremeni. Likovi odjeveni isključivo u dvije boje, crnu i bijelu, koje se miješaju na svakoj haljini i odijelu koji se u "Miljenici“ pojave, odraz su i metaforičke borbe između dobra i zla, ali i promišljenosti redatelja koji je sve snage uložio na to da "Miljenica“ naprosto - bude drugačija.

Kako radnja "Miljenice“ teče, isprva se ne događa ništa osobito neuobičajeno. Borbe za moć na kraljevskom dvoru već su bezbroj puta isprevrtana tema. Međutim, kamera je krajnje neortodoksna. Korištenje leća koje iskrivljuju scenu i stavljaju likove u prvi, glomazan plan pred gledatelja, odajući mu da su karakteri protagonista veći od njih samih, veći od samog dvora, kreativan su način sugeriranja da je u ovom filmu sve pomalo iščašeno.

Duboko tragična sudbina kraljice Anne ispričana je kroz vatromet vrckavih dosjetki, groteskne scene kojima je cilj ukazati na ljudskost, kvarljivost tog „plemenitog“ kraljevskog dvora, kao i ponašanje sporednih likova koji su toliki robovi vlastitih ega da unatoč svojoj moći svi pomalo djeluju kao dvorske lude.

Veličanstvena i ekstravagantna glumačka izvedba
Glumačka postava ovog filma posebna je priča o kojoj bi se mogle pisati ode. Olivia Colman, britanska glumica koja u svojim 40-tima kroči svoj put ka svjetskoj slavi, slabo je poznata široj javnosti no svojom interpretacijom kraljice Anne u sjenu je bacila neke svoje mnogo razvikanije kolegice.

Tugu, zbunjenost i strast kraljice, Colman je maestralno prenijela na veliko platno. Njezin je lik kompleksan, moćan, a istovremeno posve nemoćan. Veliko dijete s krunom na glavi kojem oni s debljom kožom ne daju da uopće ima glas, a kamoli moć. Tako je Colman kraljica – dijete, robinja svojih želja, hrane ili seksa, tragična ličnost opsjednuta pobačajima i velika ljubiteljica zečeva. Ona koja svu vlast drži u rukama, a istovremeno s njome ne može ništa.

Rachel Weisz kao Lady Sarah i Emma Stone kao Abigail jednako su sjajne u svojim izvedbama. Obje hladne i staložene, bore se za svoje ambicije i ciljeve bez kompromisa. Za razliku od precijenjenog "La La Landa“ za koji je Stone dobila Oscara, nagrada za "Miljenicu“ bila bi više no zaslužena.

Da zaključimo, "Miljenica“ je atipična povijesna drama koja se reklamirala kao priča o lezbijskom ljubavnom trokutu 18. stoljeća no nudi mnogo više od takvog (pre)jednostavnog objašnjenja. Najbolje da se uvjerite sami.

1/11 >> Pogledaji ovu galeriju Demi Rose (Foto: Profimedia) Demi Rose (Foto: Profimedia) Demi Rose (Foto: Instagram) Demi Rose i Tyga (Foto: Snapchat) +6 Demi Rose (Foto: Instagram) Celebrity Bujne obline u prvom planu: Seksi manekenka koja izaziva pravu pomutnju gdje god se pojavi

1/8 >> Pogledaji ovu galeriju Kyle MacLachlan (Foto: Profimedia) Kylie MacLachlan (Foto: Profimedia) Kyle MacLachlan (Foto: Profimedia) Kyle MacLachlan i Desiree Gruber (Foto: Getty) +3 Kyle MacLachlan i Desiree Gruber (Foto: Getty) Zanimljivosti Iznenadit ćete se kad vidite kako danas izgleda glumac iz ''Seksa i grada'', no žena mu je i dalje jako zgodna

1/10 >> Pogledaji ovu galeriju Justin Bieber i Hailey Baldwin (Foto: Profimedia) Hailey Baldwin i Justin Bieber (Foto: Profimedia) Hailey Baldwin i Justin Bieber (Foto: Profimedia) Hailey Baldwin i Justin Bieber (Foto: Profimedia) +5 Justin Bieber i Hailey Baldwin (Foto: Profimedia) Celebrity Slavni par tvrdi: ''Nismo se seksali prije braka, to nam je bila jedna od najboljih odluka''