Važno je naglasiti da je ovo prvi kazališni projekt EPK 2020 – Rijeka Europska prijestolnica kulture i jedan od prvih sufinanciranih projekata od strane Europske unije.
Talijanska drama HNK Ivana pl. Zajca, u koprodukciji s Njemačkim kazalištem Grada Temišvara, Slovenskim stalnim gledališčem iz Trsta, Nacionalno institucionalnim albanskim kazalištem iz Skopja i Mađarskim kazalištem iz Subotice, nakon punih 50 godina u Rijeci, kao dio projekta Re(discovering) Europe/ Ponovno otkrivanje Europe, najavljuje premijeru 2.3.2018 „I giganti della montagna“ / „Gorskih divova“ autora Luigija Pirandella. Osim činjenice da je ovdje riječ o čak 5 manjinskih kazališta u koprodukciji, posebnosti ovog projekta su mnogostruke: ovog puta je to djelo s režijskim potpisom istinske zvijezde Paola Magellija, a kako za Rijeku kao prijestolnicu kulture, tako i za cijelu Hrvatsku, važno je naglasiti da je ovo prvi kazališni projekt EPK 2020 – Rijeka Europska prijestolnica kulture i jedan od prvih sufinanciranih projekata od strane Europske unije, Creative Europe Media što dodatno potvrđuje veličinu svega navedenog.
Gorski divovi (FOTO: PR)
LUIGI PIRANDELLO je književni nobelovac za kojeg kažu da se rodio četvrt stoljeća prerano, stvara nekoliko nesumnjivih remek djela, „Gorske divove“ etiketira kao umjetnički mit i u svemu što radi vrlo je glasan poput svakog vatrenog Sicilijanca. Ne pogoduje nikome i ničijim stavovima, otvoreno prijateljuje s Mussolinijem kao što i otvoreno pokazuje neprijateljstvo prema svim gorskim divovima: skorojevićima koji zbog svog društvenog statusa žele umjetnost u svom životu, ali ju svojim neznanjem uništavaju i banaliziraju. Upravo je tu povučena paralela s današnjim događanjima u Europi (a i šire) i po tome je ova izvedba iznad svega aktualna i provokativna, kakva umjetnost i mora biti.
„GORSKI DIVOVI“ Priča prati trupu glumaca koja u svojim lutanjima stiže do nedefiniranog mjesta i vremena, u prostor koji se nalazi na razmeđu stvarnosti i bajke te glumci tamo pronalaze vilu koja se zove, gle čuda, Loša sreća. I u čaroliji nemoguće potrage za univerzalnom istinom sve postaje moguće. I razumljivo. Snagom teatra. Različiti jezici kojima se govori u ovoj predstavi su samo prividno različiti. Sve ih razumijemo. I upravo njihova različitost pokazuje univerzalnost našega jezika – jezika teatarske umjetnosti.
PAOLO MAGELLI istinska je zvijezda, kazališni redatelj koji je vrlo dobro prepoznao što je Pirandello imao za reći te potpisuje režiju i ove kazališne predstave.
U Hrvatskoj se Magelli prvi puta pojavljuje daleke 1974. godine, gostujući na Dubrovačkim ljetnim igrama. Vrlo veliku popularnost stekle su njegove „Feničanke“ 1985. godine, a nakon toga slijedi cijeli niz: „Ludi dani“, "Vjera, ufanje, ljubav", "Višnjika", "Tri sestre", "Ujaka Vanje", "Platonova", "Elektre", "Mjesec dana na selu", "Kraljeva", "Ptičica", "Cigle", "Zagrebačkog pentagrama", "Don Juana", predstave "Barbelo, o psima i djeci", "Na dnu"... Da su njegove režijske izvedbe prave uspješnice dokazuju tome čak tri Nagrade hrvatskog glumišta za najboljeg redatelja (1997, 1998. i 2009), Vjesnikova nagrada za kazališnu umjetnost "Dubravko Dujšin" za 2007.godinu i mnoge druge. Osim u Hrvatskoj, Paolo Magelli režira u Švicarskoj, Kolumbiji, Belgiji, Makedoniji, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Izraelu, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Venezueli i Meksiku.
IVANKA MAZURKIJEVIĆ i DAMIR MARTINOVIĆ MRLE (LET 3) – vrlo dobro poznati široj hrvatskoj javnosti kao rokeri i glazbenici, također su dio ovog velikog projekta te skladaju glazbu za „Gorske divove“.