Fetiš je predmet žudnje, za koji nema racionalnog tumačenja, a kod erotskog zavođenja često ima – namjerno ili nenamjerno - odlučujuću ulogu.
U izvornom značenju riječ fetiš označava lik božanstva natprirodne snage, a u seksualnom kontekstu se izrazom fetiš označava predmet ili dio tijela koji spolno uzbuđuje ili je (u kompleksnijim situacijama) uvjet za spolno uzbuđenje.
Prilično raširen i opće omiljeni fetiš je primjerice depiliranje odnosno brijanje spolnih organa, što u prvom redu popularizira industrija za odrasle (u suštini su razlozi kako kozmetičke, tako i higijenske prirode), a uz ostalo se smatra odličnom predigrom.
Hrvati u odnosu na rezultate anketa i istraživanja pri tome ne odudaraju od prosjeka - dokazano su veći fetišisti od žena. Posebno u seksualnom pogledu, gdje se fetišizam do neke mjere smatra kao potpuno normalna pojava, koja predstavlja točku na 'I' svakog užitka. Poznato je da muškarci češće padaju na fizičke atribute suprotnog spola, dok žene navodno više uzdižu u nebesa inteligenciju, društvenost i poduzetništvo.
Bilo kada i bilo gdje da se provede anketa o dijelovima ženske anatomije, koji najviše potiču mušku maštu, uvijek će prva tri mjesta zauzeti prsa, noge i stražnjica. Ne nužno tim redoslijedom. Ukratko, ono što anoreksičnim manekenkama i uniformiranim misicama kao ultimativni simboli ljepote nedostaje. I kao što je poznato, struka još uvijek nije uspjela u potpunosti objasniti, zašto fetišist ima više nego fetišistica. Na kraju krajeva, i sakupljača najrazličitijih predmeta ima više nego sakupljačica…
U ovom se kontekstu često pojavi pitanje gdje u spolnoj ljubavi dviju odraslih osoba zapravo možemo povući crtu koja razdvaja perverzno od normalnog?
'Što je u spolnosti neobično i neprirodno, teško je definirati, jer je sve vrlo relativno. Na nenormalnosti nekih spolnih praksi strogo inzistira još samo Crkva. Preko utjecaja Crkve zatim se u okolinu prenosi pogrešno mišljenje da u spolnosti ima nešto nemoralno, neprirodno i nenormalno. Budući da je utjecaj Crkve još uvijek vrlo snažan, tog se zastarjelog mišljenja u zajednici teško otresti. Prema crkvenim zapovijedima nenormalno je sve što nije spolno općenje iz razloga stvaranja potomstva. Bog je navodno čovjeku dao znanje o spolnosti samo zato da bi nastavio vrstu. To je glupost, a Bog nije glup. Da je to htio, ne bi nam dao spolnu požudu, erogene zone i tjelesne užitke. Istina je drugačija. Bilo kakva spolna radnja u kojoj uživaju oba partnera je normalna.', jednom je u intervjuu za Mladinu rekao dr. Marijan Košiček, jedan od najpoznatijih seksologa s ovih prostora.
Ukratko, dok možemo vladati nepredvidivom snagom fetiša, fetiši definitivno čine raznolikijima i obogaćuju sve oblike spolnosti. Štoviše, zaslugom fetiša spolnost postane kreativnija. Zakomplicira se kada nepredvidiva snaga fetiša počne vladati nama. Kada se - i ako se - previše zakomplicira, ipak je preporučljivo što prije potražiti stručnu pomoć.
Posjetite: Sexation.info