Porin za životno djelo dodjeljuje se onim umjetnicima koji su svojim trudom, radom, uspjesima i nagradama obilježili hrvatsku glazbu, upisali se u povijest i iznimno doprinijeli kulturi. Ove godine to su upravo „žena za sva vremena“, jazz, rock, ali i blues i soul pjevačica Zdenka Kovačiček kao i skladatelj, dirigent, pijanist i pjevač Silvio Foretić.
Upravni odbor Porina, nakon posthumno dodijeljenog Porina za životno djelo Krunoslavu Kići Slabincu, ovu prestižnu nagradu koja je sinonim cjeloživotnog rada i uspjeha, dodjeljuje i pjevačici Zdenki Kovačiček te skladatelju Silviju Foretiću.
podrška naše dive
Zdenka Kovačiček poslala snažnu poruku Baby Lasagni: "Želim da za Hrvatsku napravi to što je ABBA napravila za Švedsku!"
Porin za životno djelo dodjeljuje se onim umjetnicima koji su svojim trudom, radom, uspjesima i nagradama obilježili hrvatsku glazbu, upisali se u povijest i iznimno doprinijeli kulturi. Ove godine to su upravo „žena za sva vremena“, jazz, rock, ali i blues i soul pjevačica Zdenka Kovačiček kao i skladatelj, dirigent, pijanist i pjevač Silvio Foretić.
„Tu šarolikost, ali i suverenost ovladavanja stilovima u kojima se i danas usuđuje okušavati - nakon 65 godina umjetničkog staža i u dobi kad većina pjevačica eventualno zapjeva na nekoj penzionerskoj fešti ili u najbolju ruku izvodi samo nekolicinu provjerenih standarda iz svoje karijere – Zdenka podastire i na novom albumu "Konstatacija jedne mačke". Pjevačkom energijom i eksplozivnošću glasa iznova nas zapanjuje lakoćom kojom kroti blues, soul, gospel, rock i jazz skladbe te ulazi u duet ili čak u duel s enfant terribleom rocka Davorom Gopcem i hip hop primadonom Mirelom Priselac - Remi nakon kojeg ne bi čudilo da njezin sastav Elemental pozove Zdenku na uzvratno gostovanje“, napisao je o ovogodišnjoj dobitnici Porina za životno djelo glazbeni kritičar Aleksandar Dragaš.
Muzikologinja Saedeta Midžić o našem cijenjenom skladatelju Foretiću kaže, između ostalog, sljedeće: „S 15 godina napisao je 6 kratkih skladbi dvanaest-tonske inspiracije po opisu metode iz Andreisove Povijesti glazbe, što ne ukazuje samo na stremljenje novom, nego i na čovjeka riječi i knjige. Pisat će tekstove svojih djela, pjesme (ciklus Merde de siecle o uništavanju svijeta) i glazbene kritike. Foretić izrasta u "strašno dijete hrvatske glazbe ili diverzanta prijelaznog razdoblja" (S.F.), u zbunjujućeg avangardista / postavangardista čija je kreativnost i reaktivnost na suvremene dogme poticana širenjem znanja i intenzivnom glazbenom praksom“.