Boss je i dalje heroj radničke klase
Površni promatrači Springsteena su uvijek smatrali idealnim simbolom neupitnog američkog patriotizma. No, u posljednjih desetak godina, Boss se izravnije no ikada dokazao kao autentični rock and roll liberal.
Njegove najbolje pjesme nadahnute su gorkim iskustvima američke svakodnevice, ali su primjenjive u bilo kojem dijelu svijeta; vjerojatno je zato jednako omiljen u rodnom Jerseyu kao u Skandinaviji, Italiji, Španjolskoj ili, primjerice, Irskoj, čijom su glazbom inficirani neki od ključnih dijelova novog albuma 'Wrecking Ball', koji je u Hrvatskoj upravo objavio Menart.
Iako njegova društvena agilnost nikada nije dolazila u pitanje, Springsteen se sve do sada nije posvetio projektu koji je u tolikoj mjeri nadahnut trenutkom vremena: u tom smislu, ovo je njegov politički manifest upakiran u šezdesetak minuta očekivano himnične glazbe pune sitnih stilskih obrata.
Ustvari, riječ je više o ekonomskom nego o političkom trenutku – uz iznimku pokoje ljubavne pjesme (izvrsna 'You’ve Got It'), svaka od ovih priča ljutita je reakcija na krizu neimaštine u posljedičnoj krizi duha. 'Da sam imao pištolj, pronašao bih gadove i ustrijelio ih na licu mjesta', poručuje rezignirani gubitnik iz tmurnog folk valcera 'Jack Of All Trades'.
Naoko ništa nova: Bruce pjevao o ljudima gurnutima na rub društva, no ovdje to čini s više pokretačke energije no ikada.
Poruke eliti
Poruke bankarskoj eliti i korumpiranoj političkoj kremi nedvosmislene su poput same glazbe u kojoj klišejizirani stadionski rock (predvidljiv singl 'We Take Care Of Our Own+) , keltski folk, gospel, elektronski loopovi, protestna akustika (na tragu albuma 'We Shall Overcome') i biblijske aluzije igraju podjednaku ulogu.
Nakon optimizma prosječnog izdanja 'Working On A Dream', Springsteena je ponovo zahvatio pravednički gnjev – a ta uloga rijetko kome pristaje bolje nego njemu.