15. i 16. listopada

Woman.comm konferencija govori o nasilju kao "novom trendu": Možemo li podlegnuti utjecaju klikova?

Woman.Comm PR

Na ovogodišnjoj Woman.Comm konferenciji, koja će biti održana 15. i 16. listopada u Bosanskom kulturom centru u Sarajevu, najavljen je i panel "Je li nasilje novi clickbait opće javnosti" na kojem će biti riječi o izvještavanju medija o osjetljivim temama te njihovoj ulozi u skretanju pažnje sa problema i kreiranju senzacije.

Moderno digitalno doba donijelo je brojne promjene u načinu na koji konzumiramo informacije, a uz one tradicionalne, sve veći značaj imaju online mediji i društvene mreže. Izazov je, stoga, uspostaviti balans između odgovornog izvještavanja i privlačenja pažnje publike.

Umjesto da se femicid, pedofilija i druge vrste nasilja tretiraju s osjetljivošću prema žrtvama, koristi se senzacionalizam, kako bi se povećala čitanost. Ovakvo izvještavanje, koje često detaljno opisuje zločine, ne samo da narušava dostojanstvo žrtava, već i normalizuje nasilje u društvu

Kao govornici panela "Je li nasilje novi clickbait opće javnosti" učestvovati će Ida Prester, Milena Radulović, Adnan Kadribašić, Fedra Idžaković i Nina Išek Međugorac, dok će moderatorica biti Brankica Raković.

''Click Bait novinarstvo je posebno opasno u društvo u kojem živimo u kome je nasilje postalo poprilično normalizovano i vrlo rijetko dubinski reagujemo na njega. Upravo takvi naslovi i veliki broj takvih naslova će dovesti do toga da niko više neće reagovati, jer će to postati nešto što viđamo svakodnevno, da ne kažem da će postati normalno. Iz tog razloga bismo trebali da se borimo protiv ovakvih stvari jer nikome nisu potrebni ljudi koji su toliko umrtvljeni da ne reaguju na nasilje oko sebe'', kazala je Brankica Raković, feministkinja te dobitnica nagrade za društveno najodgovorniju influensericu u BiH.

Slučaj glumice Milene Radulović

Na primjeru Milene Radulović, koja je 2021. godine optužila svog bivšeg učitelja glume za silovanje, može se vidjeti koliko je važno da izvještavanje medija bude odgovorno i u skladu s etičkim standardima. Iako je slučaj bio značajan za pokret #MeToo u Srbiji i podstakao mnoge žene da progovore o svojim iskustvima, pojedini su mediji, naročito tabloidi, naslovima skrenuli pažnju sa suštine i, u određenim trenucima, umanjili ozbiljnost situacije.

''Problem je što mediji time, skreću pažnju sa onoga što je važno, i što je suština, na nebitne, propratne stvari. Najveći problem predstavljaju naslovi, koji su uglavnom zvučni, i skandalozni, i apriori izazivaju mržnju i komentare i konfliktne debate, znajući da tekst, zapravo, retko ko čita. Time se ne postiže ništa drugo nego kratkotrajna senzacija, koja može da ugrozi ili povredi, a najviše dezavuište čitatelje, koji umjesto da razumiju i nauče – oni komentiraju'', poručuje Milena Radulović, glumica.

 

Kao društvo, odgovornost je na svima nama da tražimo etičke standarde. Čitatelji i gledatelji moraju biti svjesni svoje uloge – odbijanjem senzacionalnih sadržaja, pomažemo smanjenju potražnje za takvim materijalima!

Više na ovu temu poslušajte na Woman.Comm konferenciji 15. i 16. oktobra u sarajevskom BKC-u.

 

Povezane teme

Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima.

Prati showbuzz.hr na DNEVNIK.hr aplikaciji. Preuzmi odmah!

na instagramu POSJETI NAS