Vehabović zagrebačkoj publici predstavio svoju prvu seriju kolaža u karijeri
Zlatan Vehabović je u sklopu Artupunkture predstavio svoje prve kolaže u karijeri.
Nakon Beča, sinoć je zagrebačkoj publici u sklopu Artupunkture umjetnik Zlatan Vehabović predstavio svoje prve kolaže u karijeri. Lokacija predstavljanja ovog ciklusa radova je Uranija – prostor kreacije jer poveznica sa studijom 3LHD započinje još na projektu stvaranja umjetničke zbirke Hotela Adriatic u Rovinju za Maistra Kolekciju - prije devet godina kad je Zlatan Vehabović stvarao monumentalna ulja na platnu u kojima je istraživao i preispitivao repozitorij slikarstva: dakle, materijale, teksture i narative koji su ključni za njegovo stvaralaštvo i danas.
Na istom tragu je Zlatan Vehabović izradio ovu seriju kolaža naslovljenu Kraj platoa gdje počinju jablani koja je nastala na temelju njegovog upoznavanja repozitorija Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Od 2019. godine Vehabović je uvidom u depo muzeja s više od 100 000 predmeta dobio jedinstven uvid u hrvatski umjetnički i povijesni kontinuitet, što je rezultiralo najprije izložbom slika Atlas manjeg svijeta u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti u Zagrebu, Galeriji likovnih umjetnosti u Splitu, a zatim i predstavljanjem ovih kolaža u bečkoj Galeriji DIT. te sinoć u Uraniji.
Fokus u kolažima stavljen je na modernu arhitekturu Zagreba, kroz ključna ostvarenja 1960-ih i 1970-ih godina. U zbirci Muzeja umjetnik se susretao se s različitim artefaktima, sa slikama, ali i sa skulpturama i trodimenzionalnim predmetima. Kako bi mogao slikati slike i izraditi kolaže, raditi s plošnim materijalom, posegnuo je za digitalnim foto arhivom muzeja. Raznoliku zbirku je tako sveo na dvodimenzionalne činjenice koje je spajao prema vlastitom senzibilitetu.
U bečkoj galeriji DIT. radove su u razgovoru s umjetnikom predstavile su umjetnička kritičarka Nicole Scheyerer i kustosica Adriana Prlić Belay. Tada je Belay rekla kako „Autor kroz formu kolaža nudi potpuno originalno čitanje fundusa najvećeg hrvatskog muzeja koji je prednjačio u digitalizaciji svoje zbirke. Interpretacijom manje poznatih radova, arhivskog materijala, fotografija hrvatskih umjetničkih velikana, umjetnik nudi istovremena čitanja više suprotstavljenih motiva. Stoga važnost ove izložbe leži i u njezinoj povijesnosti gdje nastaje kao hommage, a postaje simbolom novog vremena i čitanja koliko Vehabovićeva stvaralaštva, tako i Muzeja za umjetnost i obrt.“
Izložba u Beču kao i sinoćnje predstavljanje u organizaciji je umjetničke platforme Nomad zajedno s partnerima editions of solidarity & care iz Beča i Artupunkturom iz Zagreba. Vanja Žanko, predsjednica platforme Nomad zahvalila se svim partnerima i prijateljima Nomada te istaknula: “Zlatan Vehabović je etablirani umjetnik čiji se radovi nalaze u tri značajne zagrebačke i bečke muzejske zbirke, one Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb, Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti te Albertine Modern u Beču. Predstavljanjem njegovih radova u Beču i Zagrebu, aktualiziramo njegovu prisutnost u srednjoeuropskom krugu te stvaramo prostor dijaloga s kustosima koji su izrazili veliki interes za predstavljanjem Vehabovićevog opusa u ova dva grada. Ovim projektom kao i drugim srodnim projektima platforma Nomad doprinosi izgradnji i promicanju suvremenog kulturnog diskursa."
Zlatan Vehabović živi i radi u Zagrebu, a rođen je u Banjoj Luci, BIH, 1982. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje i predaje. Važnije izložbe održane su mu u zagrebačkome MSU-u, NMMU-u, splitskoj Galeriji umjetnina, dubrovačkoj Umjetničkoj galeriji, Gradskome muzeju Mainza i Centru za suvremenu umjetnost Hudson Valley. Radovi su mu dio zbirki zagrebačkoga MSU-a, Albertine u Beču, Zbirke Europske središnje banke u Frankfurtu, Zbirke Europskoga parlamenta u Bruxellesu, zbirke Erste Fragments u Zagrebu, Zaklade Lauba u Zagrebu, Zbirke Maistra u Rovinju i Zaklade obitelji Eileen S. Kaminsky u New Yorku.