bogat program

Treći blok Muzičkog biennala Zagreb otvara Zagrebačka filharmonija u Tvornici kulture 15. srpnja!

Zagrebačka filharmonija Matej Grgić

Blok pod nazivom Continuum Nr. 3 – Le sacre de l’eté (Posvećenje ljetu) započinje 15. srpnja i traje do 17. srpnja. Treći programski blok otvara Zagrebačka filharmonija koncertom u Tvornici kulture 15. srpnja.

Ključni domaći festival suvremene glazbe, Muzički biennale Zagreb, svoje je slavljeničko izdanje iznimno “prelomio” u četiri bloka, zbog epidemiološki izazovne situacije koja nas je sve dočekala prije gotovo godinu i pol. Nakon uspješnih, zanimljivih i uzbudljivih prvih dvaju blokova, vrijeme je za treći!

Blok pod nazivom Continuum Nr. 3 – Le sacre de l’eté (Posvećenje ljetu) započinje 15. srpnja i traje do 17. srpnja. Treći programski blok otvara Zagrebačka filharmonija koncertom u Tvornici kulture 15. srpnja u 19:30!

Tri će skladbe, točnije, tri koncerta, Filharmonija izvesti obrnutim kronološkim redom, od najnovijega. Jedino djelo nastalo u našem stoljeću koncert je za flautu i orkestar L’Aile du songe (2001.) finske skladateljice Kaije Saariaho, inspiriran poezijom Saint-John Persea. Koncert za violinu i orkestar Grand jeu classique napisan je 1982., karakterističnim izričajem Milka Kelemena (1924. – 2018.), osnivača MBZ-a, koji slušatelja navodi na osluškivanje odjeka i zvukova na rubu tišine, dok je eklektik Alfred Schnittke svoj trostavačan i za solista zahtjevan Koncert za klavir i orkestar skladao kao 26-godišnjak, 1960. godine. Kao solisti nastupaju hrvatska violinistica Katarina Kutnar, austrijski flautist Karl-Heinz Schütz i rumunjsko-austrijska pijanistica Maria Radutu.

Nakon Yalde Zamani u prošlom festivalskom bloku, drugim velikim hrvatskim orkestrom na MBZ-u ravnat će također dirigentica, Francuskinja Ariane Matiakh, svestrana glazbenica koja suvereno vlada stilovima i žanrovima u rasponu od baroka do suvremene glazbe, od opere do simfonijskih djela.

„Kada ravnam izvedbom Mahlera, ne mogu razumjeti glazbu ako ne znam utjecaje koji su doveli do rađanja takve glazbe. Isto vrijedi i za suvremenu muziku, čak i ako je katkad riječ o dekonstrukciji; moramo znati odakle dolazi ta glazba, iz čega dopire ili čega se želi osloboditi. Zaista osjećam ljepotu glazbe u svemu i ne želim prestati tražiti nove mogućnosti za najbolju moguću interpretaciju. Upravo zbog toga vrlo često imam osjećaj da mi je glazba na kojoj trenutačno radim ujedno najdraža!“, rekla nam je Ariane.

„Ariane poznajem iz studentskih dana u Beču, ostvarila je vrlo uspješnu dirigentsku karijeru koja uključuje i nominaciju za “Grammy” 2017. u kategoriji Best Classical Instrumental Solo te je bio sasvim logičan izbor pozvati je na Muzički Biennale Zagreb. Bavi se pretežno starijom glazbom, no vrlo često je pozvana dirigirati zapostavljena djela skladateljica iz prošlih stoljeća, kao i avangardnu i suvremenu glazbu. Njezinim sudjelovanjem imamo i poveznicu sa Francuskom koja je odigrala značajnu ulogu u životu osnivača MBZ-a, Milka Kelemena. Veselim se Tvornici i veselim se vidjeti Ariane i Zagrebačku filharmoniju zajedno na djelu!”, rekla nam je Margareta Ferek-Petrić, umjetnička ravnateljica MBZ-a.

Cijeli program trećeg bloka Muzičkog biennala Zagreb možete pogledati ovdje.

1/3 >> Pogledaj i ovo +0 Celebrity Momčilo Otašević raznježio sve rijetkom fotografijom s kćerkicom Mašom: "Predivni tata i njegova princeza"

 

Povezane teme

Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima.

Prati showbuzz.hr na DNEVNIK.hr aplikaciji. Preuzmi odmah!

na instagramu POSJETI NAS