Gledatelji će istinski uživati u ovim kreacijama suvremene baletne scene
Zagrebačkoj publici ovom će se prilikom predstaviti baletnim djelom Tamni pejzaži, za koji originalnu glazbu potpisuje cijenjeni multimedijalni njemački umjetnik Thomas Köner.
Praizvedba dva suvremena autorska plesna djela Tamni pejzaži Marjane Krajač i Bolero Maše Kolar, 11. studenoga, prva je ovosezonska premijera zagrebačkoga Baleta.
U težnji da svoj baletni repertoar obogati i najsuvremenijim koreografskim izričajima, zagrebački Balet predstavit će radove dviju etabliranih autorica, koje su priznanja za svoj rad i nastupe osvajale na domaćoj i međunarodnoj suvremenoj plesnoj sceni.
Iako su obje dobro poznate ljubiteljima suvremenoga plesa, ovo će biti njihov prvi rad sa zagrebačkim baletnim ansamblom na pozornici Hrvatskoga na¬rodnog kazališta u Zagrebu.
Dubravka Vrgoč, intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, tom prigodom je izjavila: Po prvi puta u povijesti Baleta naše će kazalište u jednoj večeri promovirati dvije ženske koreografkinje i time otvoriti možda i novo poglavlje tog plesnog izričaja u insitucionalnim okvirima. I Marjana Krajač i Maša Kolar renomirane su baletne umjetnice, iznimno zanimljive u svom izričaju i u svojoj ustrajnosti da plesom ne samo iscrtaju osobne i kolektivne biografije, već i znakove ovog vremena u kojem se umjetnost mora izboriti za svoje mjesto u društvenim rasporedima. Stoga će predstava Tamni pejzaži/Bolero publici svakako ponuditi jedno uzbudljivo i neredovito umjetničko iskustvo.
Marjana Krajač pripada renomiranim hrvatskim koreografkinjama mlađe generacije i dobitnica je nekoliko značajnih domaćih strukovnih nagrada, od kojih i Nagrade hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko ostvarenje. Diplomiravši na Akademiji izvedbenih umjetnosti u Berlinu, svoju karijeru razvijala je kroz brojne angažmane kao izvođačica u predstavama istaknutih europskih koreografa te u suradnji sa značajnim osobama suvremene plesne umjetnosti, poput Susanne Linke, Marcia Haydée i Milane Broš. Radno je aktivna u različitim europskim plesnim središtima, kreirajući velik broj jedinstvenih koreografskih radova.
Zagrebačkoj publici ovom će se prilikom predstaviti baletnim djelom Tamni pejzaži, za koji originalnu glazbu potpisuje cijenjeni multimedijalni njemački umjetnik Thomas Köner, a scenografiju i kostimografiju osmislio je likovni umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić.
„Tamni pejzaži“ zamišljeni su kao koreografski reljef koji istovremeno prigrljuje i rekonstruira baletni oblik, njegovu arhitekturu i izvedbenu emociju. Komad se razvija u uskoj suradnji s kreacijom plesača, gotovo u dahu plesača u njihovom misaonom procesu. Baletni ansambl izrazito je aktivno i sofisticirano pratio je koreografsku ideju, a kroz plesni smo rad otvorili brojna zanimljiva tematska područja povijesne zalihosti baleta te sondirali razlike i kontraste. Ravnatelj Baleta Leonard Jakovina uvjereno je otvorio prostor za suvremeno promišljanje i estetesko istraživanje, a uz njegovu kontinuiranu podršku umjetnički je proces koherentno vođen prema cjelini. U zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu trenutno lebdi jedan zanimljiv fluid i otvorena atmosfera u kojoj umjetnički proces raste svakoga dana. Drago mi je na prilici što smo skladatelj Thomas Köner, likovni umjetnik Silvio Vujičić i ja toj atmosferi mogli aktivno pridonijeti vlastitom vizijom aktualnih umjetničkih tendencija. Jedva čekam uvesti publiku u ovu emociju bijele melankolije i pejzaža tamnih rubova, izjavila je Marjana Krajač.
Koreografkinja Maša Kolar u drugome će dijelu ove baletne večeri prikazati svoje viđenje slavnoga Bolera, najuspješnijega i najpoznatijega djela Mauricea Ravela, u elektroakustičkoj obradi suvremenoga skladatelja i instrumentalista Višeslava Laboša. S velikim poštovanjem prema izvorniku, ova suvremena koreografska verzija Bolera, uz poznati dvotaktni stilizirani ritam i formu repetitivnosti, manipulira izmjenom broja plesača i plesnim elementima kroz tri različita segmenta, metaforički suprotstavljajući individualnost suživotu u zajednici.
Maša Kolar svoju je profesionalnu plesačku karijeru, poslije školovanja na Vlaamse Dansacademie u belgijskome Bruggeu, razvijala nastupajući u plesnim produkcijama i baletnim ansamblima diljem svijeta, postigavši iznimnu međunarodnu reputaciju i kao koreografkinja i kao plesna pedagoginja. Dobitnica je mnogih domaćih i međunarodnih strukovnih nagrada, među kojima je i prestižna Nagrada Mary Wigman, za posebna plesna dostignuća u koreografijama Johna Neumeiera, Stephana Thossa i Matsa Eka.
U vezi suradnje sa zagrebačkim Baletom HNK, Maša Kolar izrazila je svoje veliko zadovoljstvo riječima:
Od velikodušnoga poziva direktora Baleta Leonarda Jakovine, prije više od godinu dana, kada se začela prva ideja, sve faze na putu realizacije bile su kreativno osvježavajuće. U plesačima podjele „Bolera“ susrela sam iznimno angažiran i zainteresiran ansambl, kojemu rad s koreografijama suvremene plesne scene nije svakodnevica, kao što niti nama nije svakodnevica rad s klasično obrazovanim baletnim plesačima u okviru jedne nacionalne baletne kuće. Upravo zbog te činjenice osjećam da naša suradnja budi znatiželju baletne publike i svi s nestrpljenjem očekuju prvu javnu izvedbu.
U podjeli Tamnih pejzaža i Bolera sudjeluje velik broj solista i članova ansambla zagrebačkoga Baleta HNK: Natalia Horsnell, Takuya Sumitomo, Iva Vitić Gameiro, Rieka Suzuki, Andrea Schifano, Milka Hribar Bartolović, Guilherme Alves, Valentina Štrok, Cataraina Meneses, Kornel Palinko, Atina Tanović, Simon Yoshida, Mutsumi Matsuhisa, Duilio Ingraffia, Asuka Maruo, Gianmarco Beoni, Lucija Radić, Adam Harris, Sabrina Feichter, Tomaž Golub, Cristiana Rotolo, Saya Ikegami, Sebastian Šimić, Adam Harris, Miruna Miciu, i Ovidiu Muscalu.
Ravnatelj Baleta zagrebačkoga HNK, Leonard Jakovina, ovom prigodom je izjavio: S predumišljajem sam posegnuo upravo za domaćim autoricama tražeći da njihove koreografije budu ujedno i praizvedbe, želeći da publika koja prati našu nacionalnu baletnu scenu bude prva koja će imati mogućnost vidjeti najnovije uratke Maše Kolar i Marjane Krajač. Uvjeren sam kako će naši gledatelji istinski uživati u ovim kreacijama suvremene baletne scene.