Predstavljena kampanja 'Oživi me' - podršku dali brojni poznati!
Danas je u Zagrebu u prostorijama Zaklade Hrvatska kuća srca predstavljena kampanja 'Oživi me'.
Kampanju su predstavili akademik Davor Miličić, upravitelj Zaklade Hrvatska kuća srca, predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva i dekan Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Portolan Pajić dr.med., član Upravnog odbora Zaklade Hrvatska kuća srca, Josip Družijanić dr.med, predsjednik Udruge StEPP, u ime Ministra zdravlja dr. Danica Kramarić, načelnica Sektora za promicanje i zaštitu zdravlja, Matija Vuica, ambasadorica kampanje koja je za potrebe ove kampanje dizajnirala majice, te kapetan GNK Dinamo, Josip Šimunić, u ime GNK Dinamo koji se nalazi u ulozi ambasadora kampanje. Podršku samoj kampanji izrazili su brojni poznati građani Republike Hrvatske, među kojima su bili Barbara Kolar, Josip Šimunić, Matija Vuica, te ostali ambasadori kampanje- Ana Šimić, Iva Balaban, Mia Kovačić, Ana Stunić, Ana Brdarić Boljat, Mara Bratoš i Nenad Korkut.
Iva Balaban nosi torbu s potpisom Jelene Perković
Riječ je o nacionalnoj javnozdravstvenoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj. Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje. Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje se za 10-12%. Pravovremena reanimacija od strane svjedoka - laika povećava preživljavanje za čak 2 - 3 puta.
Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10%. Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40%. Upravo s ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokrenuta je nacionalna medijska kampanju 'Oživi me', kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim veći broj građana RH da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem. Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske. Podršku projektu su dali Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo, dok je Grad Zagreb pokrovitelj cijele kampanje.
GNK Dinamo, kao najbolji hrvatski klub je odmah prepoznao važnost ove kampanje i kao prvi sportski klub na ovim prostorima priključio se u ulozi glavnog ambasadora. Poznato je kako upravo među sportašima, a posebno nogometašima srčani zastoj predstavlja sve veći problem i svjedoci smo slučajeva u kojima se igrači ruše na treninzima i utakmicama. Nažalost, u nekim slučajevima im se nije stiglo pomoći i upravo zbog toga se GNK Dinamo odlučio uključiti u ovu kampanju; kako se tako nešto nikada ne bi dogodilo na njihovim sportskim terenima.
"Jako mi je drago što kao kapetan Dinama mogu danas biti ovdje i što se klub odlučio uključiti u ovu kampanju. Znamo kako je u svijetu nogometa bilo već dosta nesretnih slučajeva u kojima su igrači umirali i mislim da je sjajno što će naši igrači biti obučeni pomoći u takvim situacijama; ne samo na terenu nego i drugdje. Ne daj Bože, ali tko zna kada ćemo se naći u situaciji kada će nekome trebati pomoć. Kada sam čuo ove brojke o tome koliko je potrebno vremena da bi se pružila pomoć nekome tko ima problema sa srcem i koliko je svaka minuta bitna dobio sam još jednu potvrdu kako je ova akcija itekako potrebna." – Josip Šimunić
Za potrebe ove kampanje Marijana Marinović dizajnirala je kožne narukvice u sklopu svog branda 'Brainstrom by mm'. Narukvice su ispisane sa kratkim postupcima oživljavnja. Broševe kampanje je izradio Perleraj, dok je glazbenik, Boris Đurđević, član popularnog benda Colonia skladao službenu pjesmu kampanje 'Oživi me'.
Kampanja će se odvijati putem televizija, dnevnih novina, internetskih portala, socijalnih medija, web stranice kampanje www.ozivi.me, posebno osmišljene mobilne aplikacije, putem “live event-ova”. Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor: Split 04.10.2014., Zadar 05.10.2014.,Rijeka 11.10.2014., Zagreb 18.10.2014., Osijek 25.10.2014.
DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook