Donose promet od MILIJARDU KUNA - Kome smetaju festivali u Hrvatskoj?
Ovih dana medijima se ponovno počela širiti priča o potencijalnoj opasnosti da bi izuzetno popularni festivali koji su jedni od najboljih ambasadora hrvatskog turizma uskoro mogli preseliti iz Hrvatske na neku novu destinaciju.
ULTRA EUROPE, događaj koji je Splitu odškrinuo vrata svijeta te doveo preko 35 000 stranih gostiju najavio je povlačenje iz Hrvatske. Mnogobrojni Festivali sa plaže Zrće koji u Novalju dovode nekoliko desetaka tisuća gostiju gledaju također nove alternativne destinacije. Uzmemo li u obzir činjenicu da je festivalski biznis prošle godine ostvario promet od milijardu kuna, ovakav bi gubitak predstavljao gigantski udarac hrvatskom turizmu.
ULTRA EUROPE: U Hrvatsku i ove godine dolaze vodeća imena svjetske DJ scene!
Organizatori Hideouta, najvećeg britanskog festivala sa plaže Zrće, ove godine prave pauzu sa svojim Uknown Festivalom u Rovinju te lansiraju sličan festival «Lost&Found» na Malti. Terraneo koji je kulturološki probudio Šibenik ugašen je zbog nedovoljne potpore i nerazumjevanja. The Garden Festivalu ovo će biti posljednja godina u Tisnom. In Music kao jedini veliki zagrebački Festival trebao bi uživati još veću potporu. Plaža Zrće koja spada u top 5 svjetskih destinacija na svijetu, svako ljeto posjeti preko 100 000 gostiju, a čiji klubovi su nositelji prestižnih titula najboljih klubova na svijetu iz godine u godinu ne biva uvrštavana niti u jedan turistički katalog, a čak se Plaža Zrće tretira kao nešto što ne vrijedi spominjati kod promocije Hrvatske. Kroz 13 godina svog postojanja skoro u potpunosti zanemarivana od viših državnih institucija, turstičke zajednice i prepuštena da se razvija kao lokalni, a ne globalni fenomen od važnog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku.
Ne tako davno najpoželjnija festivalska destinacija, Hrvatska, bi ubrzo mogla postati nepoželjna zbog nedovoljnog razumjevanja, potpore ali i visokih nameta sa kojim se svaki organizator susreće u zemlj. Ironija leži u tome da je samo u jedno istraživanje čiji je rezultat dobitak spomenutog slogana utrošeno preko 2,5 milijuna kuna, a s druge se strane minimalno ulaže u već provjerene projekte među kojima su i glazbeni festivali koji Hrvatskoj na godišnjoj bazi donose milijardu kuna prometa.
Festivali u Hrvatsku svake godine dovedu do 300 000 stranih gostiju koji se u prosjeku zadržavaju između 5-7 dana te potroše 700 eura na turističku potrošnju (prijevoz, smještaj, ugostiteljstvo, izleti, suveniri itd.). Treba naglasiti da iz sezone u sezonu, Festivali dovode sve više gostiju u Hrvatsku. Pitanje je kome smetaju festivali i koji je sljedeći? HideOut? Ultra? OutLook? Sonus? InMusic? Fresh Islans Festival? Papaya Day&Night?
DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook