Darko Rundek: "Kakve god promjene bile, čovjek neće prestati svirati i pjevati"
Darko Rundek nam se javio na pola puta između Brača i Zagreba i otkrio što je radio tijekom samoizolacije.
Vaše i naše omiljene glazbenike još neko vrijeme nećemo gledati uživo, na pozornicama klubova, dvorana, festivala i stadiona. Zato vas HDS ZAMP u novoj rubrici "Selfie iz sobe" vodi u njihovu svakodnevicu u kojoj rade na nekim novim pjesmama i albumima, za dane koji slijede.
Danas nam se, na pola puta između Brača i Zagreba, javio Darko Rundek.
Kako izgleda popuštanje mjera iz vaše perspektive, čime se najviše bavite posljednjih dana?
Uhvatili ste me u raskoraku između Brača i Zagreba pa će selfie biti brački, vrtni, a tekst zagrebački. Popuštanje mjera djeluje nekako čudno nestvarno. Neuvjerljivo je da virus više ne cirkulira, a ljudi se sve više ponašaju kao da ga nema. Sve je u nekom suspensu. Kad dolazi novi val i kako se postaviti?
Vi ste ipak kreativno ispunili ovo vrijeme s dvije nove pjesme u kojima surađujete s Rokom Crnićem i Ekipom – kako je u praksi izgledala ta suradnja s obzirom na okolnosti?
Pjesme su snimljene prije pandemije i sad su u fazi miksa za koju nije potrebna suradnja s Ekipom. Roko je radio videe za ta dva singla, a tu se suradnja dobro odvija preko interneta.
Možete li s našim čitateljima podijeliti neki novi stih te suradnje?
Evo par stihova iz pjesme "Novčić za sreću" Roka Crnića:
kada kažem da sam tužan
oni izvuku novčić za sreću
ja ga svakog dana uzmem
al od danas neću
od danas neću
Kako se korona kriza odrazila na vaš glazbenički život i poriv za stvaranjem? Kakva je, po vašem mišljenju, budućnost svirki?
Zaustavljanje koncerata nas je zateklo u fazi pred novi album, kad se ionako puno ne koncertira u očekivanju promotivne turneje. E sad, hoće li promotivne turneje biti, vidjet ćemo. U međuvremenu, snalazimo se, u izolaciji se manje troši, osobito kad imaš vrt i maslinik. Moramo ponovo promišljati o tome kako osigurati egzistenciju. Poriv za stvaranjem je tu ili nije. Svi u bendu imaju i druge projekte, koji također polagano kreću. Budućnost je neizvjesna.
Koliko je sada važan učinkovit sustav kolektivne zaštite autorskih prava, u periodu bez koncerata i koncertnih honorara?
Sada je on izuzetno važan jer mnogim muzičarima može pružiti minimalnu bazu prihoda i omogućiti da ostanu kreativni.
Koliko ste pratili online svirke vaših kolega, jesu li one ispunile svoju svrhu?
Online svirke su mi bile nekako žalosne, nekad profanirajuće... Ali su u datom trenutku valjda imale i neku intimnost, koju publika traži na koncertu i bile podrška pozitivi.
Ako je istina da život imitira umjetnost, prepoznajete li možda u nekoj svojoj pjesmi naznake ovog vremena?
Mislite, kao Apokalipso naprimjer? (smijeh)
Puno pjesama, još od Haustora, ima radnju na pozadini nadolazeće katastrofe, građanskog rata, gerile, raspada sistema, ali priznajem da se konkretno epidemija ne sluti.
Što se nadate da ćemo naučiti iz svega ovoga, i kao glazbenici, i kao publika?
Ne znam. Poanta se još ne ukazuje, osim da će biti velikih promjena. Kakve god one bile, čovjek neće prestati svirati i pjevati.
1/1 >>
Pogledaj i ovo
+0