D'Knock iz PlayOne-a: 'Ako daješ maksimum, publika to prepozna'
Ne propustite najveći party na najvećem krovu Hrvatske, a povodom West House Reunion Festivala popričali smo i s članom grupe PlayOne.
Ekipa Dnevnik.hr-a popričala je s poznatim hrvatskim producentom Darkom Juranovićem D`Knockom, članom grupe PlayOne, koji će nastupiti u subotu na West House Reuninon Festivalu. Što možemo očekivati na WHRF-u i što nam on priprema, pročitajte u našem intervjuu.
PlayOne i Barbara Tucker imaju novi hit 'We Are Not Alone'!
Može li se reći da Hrvatska spada u top svjetske festivalske destinacije?
Ono što se zadnjih godina događa na našoj obali i općenito, što se tiče festivala elektronske, a u zadnje vrijeme i hip hop glazbe, Hrvatsku definitivno smješta u svjetske top destinacije. Posebnost hrvatske obale i hrabrost određenih klubova da krenu u korak sa svijetom, doveli su do znatne ekspanzije velikog broja festivala i populariziranja elektronike, koja je danas u svijetu debelo ušla u mainstream. Dolaskom Ultra Music Festivala definitivno je udaren pečat, kojim je Hrvatska postala "MUST SEE" destinacija.
Što za vas znače nastupi na ovako velikim događanjima, kao što je West House?
Još u začetku stvaranja Papaya Day&Night Festivala, na kojem smo DJ Fresh Jay i ja bili jedni od koproducenata festivala te glazbeni producenti kompilacija koje su pratile cijelu tu priču, ideja je bila spojiti hrvatsku i svjetsku elektronsku scenu, popularizirati Hrvatsku kao top destinaciju i stvoriti brand koji će postati prepoznatljiv u cijelom svijetu. Od početne "utopije", ta je inicijalna ideja danas postala realnost. Nastupi na velikim festivalima bili su velika odskočna daska za naš projekt PlayOne.
To je bila izuzetna prilika da nastupamo s velikim svjetskim zvijezdama, a samim time i da dostojno predstavljamo našu scenu, koja se ne smije zanemariti. West House Reunion Festival ima jednu izuzetno pozitivnu notu, a to je spajanje kreme hrvatske i svjetske elektronske scene. To je jako bitan moment. Bez obzira što dovođenje velikih vanjskih imena klubovima osigurava siguran profit i veliki dotok inozemnih gostiju, nikako se ne smije zanemariti kulturološki faktor cijele priče, koji je bitan za svako podneblje. Angažiranjem izvođača s naše scene stvara se autohtoni brand koji se može izvoziti. Osobno smatram da imamo izvrsne producente, DJ-e i urbane izvođače koji mogu nastupati bilo gdje svijetu. Fresh i ja se zalažemo da pružimo priliku mladim, progresivnim ljudima i da stvaramo svoje brandove. West House Reunion je spoj različitih svijetova s istim motom - PLUR (Peace, Love, Unity, Respect). Činjenica da je prvi headliner trebao biti "Godfather of House Music" Frankie Knuckles koji nedavno preminuo, govori tome u prilog.
Nastup na najvećem krovu Hrvatske – mislite li da je to možda najatraktivnija lokacija na kojoj se kod nas može organizirati jedan takav party?
Krov West Gatea definitivno je jedan od najatraktivnijih prostora gdje ćemo nastupati, a sama činjenica da može podnijeti i do 10.000 ljudi, cijeloj priči daje na težini. To je festival koji se ne smije propustiti. To je doprinos hrvatskoj i svjetskoj sceni elektronske glazbe, a i našoj metropoli da bude centar koji je dostojan pratiti svjetske trendove. Pravi house je oduvijek spajao mainstream i urbanu kulturu.
Volite li vi osobno tako velike partyje ili su vam draži manji 'eventi'?
PlayOne je dosad nastupio u raznolikim mjestima. Iskreno, ne gledamo party ili nastup po količini ljudi, već po reakcijama publike. Nekad možeš imati nastup pred 100 ljudi i vrhunsku atmosferu i otići doma ispunjen. Meni osobno je bitna publika. Da li nastupam za jednog čovjeka ili za 10.000 ljudi, imam isti stav i žar. Tako radim i mjuzu, a tako pristupam i produkciji. Ne može mi novac određivati kvalitetu rada, a samim time ni količina publike. Poštujem svakog čovjeka i svakog slušatelja.
Playone iza sebe ima niz suradnji sa svjetskim zvijezdama, što spremate za West House?
Kao producenti i autori dosad smo surađivali s eminentnim imenima hrvatske glazbene scene te mnogim velikim svjetskim izvođačima poput Barbare Tucker, Petera Granta, Micka Hucknalla iz grupe Simply Red, poznatog glazbenog producenta i dobitnika Grammyja - Andyja Wrighta i drugih.
2014. godinu započeli smo kao sudionici svjetskog humanitarnog projekta "We Can Heal", čija je jedna od začetnica naša dugogodišnja suradnica, house diva Barbara Tucker. Projekt je okupio velik broj svjetskih vokalista i top producenata, a PlayOneova verzija pjesme "We Can Heal", na kojoj je surađivao i Dus, našla se na prvom izdanju, zajedno s verzijama koje potpisuju legende house glazbe, Frankie Knuckles i DJ Spen.
Nakon dugo vremena, PlayOne nastupa u Zagrebu. U zadnje 2 godine rad smo bazirali isključivo na studijskoj produkciji, otvorili smo teritorije za razne nove suradnje i pokrenuli mnoge kvalitetne projekte. 30.11.2013. u Green Gold Clubu smo započeli s koncertnom turnejom i partyjima na području Hrvatske i cijele regije. U isto vrijeme pripremamo "We Can Take This Party" turneju s Barbarom Tucker, Quintom Youngom i legendarnim imenima koji će nam se, zahvaljujući Barbari, pridružiti kao gosti. Dugo smo radili i na još nekim singlovima i konceptima koji će uskoro ugledati svjetlo dana. Naravno, čekali smo pravi trenutak i za nastupe. Dakle "party people", SVI STE POZVANI. S nama na stageu će biti Mr. Iggs (Igor Štimac) na electronic & conga drums i plesačice iz "First Entertainmenta". Bit će to party na kojem nema USB "fejkanja" i lažiranja DJ setova, party na kojem će DJ Fresh Jay masakrirati mix pult, party na kojem će se čuti live instrumenti i odlični vokali i na kojem ćemo vas provesti kroz svijet pravog house zvuka i elektronike u kombinaciji s funk, soul, drum and bass, dubstep i hip hop elementima, koji čine osnovu naših glazbenih korijena.
Kako uopće dolazi do suradnje s nekom svjetskom 'facom', koliko je teško ostvariti takve suradnje?
Po meni nema pravila. Nekad je to splet okolnosti, nekad dugotrajan proces. Iza svega stoji VELIKI RAD. Fresh se godinama tukao za titulu svjetskog DJ-a na DMC natjecanjima. Jednom prilikom je bio 4. Ja sam pak tesao glazbenu mladost u mega popularnom bendu. Iza nas je iskustvo, predanost, žestoki rad. Ozbiljna priča je počela na prezentaciji našeg labela 2005. na Miami Winter Conferenceu, gdje je DJ Fresh Jay sa singlom "Get Down SuperFunk" pridobio pažnju svjetskih top producenata i izdavača.
S Barbarom Tucker smo napravili himnu za Papaya Day&Night Festival, "I Found a Place" i tu se stvorilo veliko prijateljstvo. Ona je diva, žena koja je ostavila pečat u svijetu house glazbe. Prepoznala je naše znanje i iskustvo ili, kako ona kaže, prepoznala je "funk" u nama. Mi smo prošli školu B-boyinga, hip hopa, funka, soula, housea i prave elektronike na svim levelima. Svim onima koji se trude i pitaju se kako doći do velikih "faca", sugerirao bih samo jedno - VELIKIM RADOM. Ako ste dobri, ustrajni i uporni. Oni koji stoje na pravim pozicijama morat će vas kad tad primjetiti. Neće vas moći vječno ignorirati. Masakrirajte sa svojim radom, a ne filozofijom. Sjetimo se Dražena Petrovića, i to je to! Nema rasprave!
Nastupali ste svugdje. Primjećujete li uopće razlike od mjesta do mjesta, grada do grada ili vas samo zanima nastup?
Naravno da ima razlike u publici, mentalitetu, ali ako se dajete maksimalno, publika to svugdje prepozna. Maksimalan fokus na to što radiš, komunikacija s publikom, emocije... i onda nema razlika.
Mnogi smatraju da je posao DJ-a samo puštanje glazbe. Je li to baš tako jednostavno?
Ja sam prije svega glazbeni producent, DJ Fresh Jay je pravi iskonski DJ i producent. Naša fuzija je izvrstan spoj nekoliko umijeća i različitih pristupa, kad je nastup na stageu u pitanju. Mi u realnom vremenu radimo nešto za što je nekome potreban studio. Imam privilegiju nastupati s top DJ-em, koji je priznat u svijetu, koji je kroz svjetsko DMC natjecanje ušao u povijest. S Freshom sam naučio pravi pojam DJ-inga. Na žalost danas se previše njih naziva DJ-ima, pogotovo u razvikanoj EDM sceni. Imam dojam da većina ljudi uopće nije svjesna važnosti rada legendi, pravih DJ-a i producenata, kao što su Frankie Knuckles, David Morales, Little Louie Vega, Tony Humphries, Kenny Dope, Carl Cox itd. Ne radi se tu samo o clubbingu i houseu, već o njihovom općenitom utjecaju na cjelokupnu glazbenu kulturu i mainstream.
Nažalost, postali smo podneblje globalne nekulture i zanemarivanja pravih vrijednosti u svakom smislu, pa je logično da i takve stvari postaju nebitne. Danas se samo gleda što je IN, bez obzira što će to već sutra biti OUT. Stvaranje znanja i educiranje se zanemaruje. Financijski profit je iznad glazbene kulture, često i izgovor za bijeg u svakakva svaštarenja. Naravno da trebamo živjeti u korak s vremenom, ali u cijeloj priči ne smijemo izgubiti svoju bit. Nije lako u životu koji se odvija u ciklusima ostati konzistentan! Zato veliki naklon glazbenim legendama i svima onima koji su upravo svojom inovativnošću i postojanošću zaslužili istinski respect. Ne smijemo ići linijom manjeg otpora, nego trebamo ostati dosljedni onome što istinski volimo, prvenstveno iz ljubavi prema glazbi. A ljubav se ne može kupiti!
DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook