Charles Webster: Vrlo je važno da svoju djecu izložite dobroj glazbi
Charles Webster jedan je od DJ-a i producenata koji su ostavili najveći trag na svjetskoj house sceni.
Za glazbu se zanimao od malih nogu, a vrlo brzo se njome počeo i baviti. Iako rođeni Britanac, danas živi u Južnoafričkoj Republici te sudjeluje aktivno u tamošnjoj bogatoj sceni. No, nastupa odavno diljem svijeta, pa tako i u Zagrebu gdje 2. veljače dolazi treći put u organizaciji Imogen Recordingsa.
- Već treći put dolaziš u Zagreb u kratkom vremenu. Znači li to da ti se ovdje posebno sviđa? Kako si doživio ovdašnju scenu?
Da, doista volim atmosferu zagrebačkog noćnog života. Klubovi i publika su vrlo otvoreni, ljudi znaju uživati i prijateljski su nastrojeni.
- Od malih nogu slušaš dobru glazbu. Na koji način su te glazbeno inspirirali tvoji roditelji?
Oduvijek sam bio okružen dobrom glazbom. Cijelo vrijeme su svirale ploče ili radio. Vrlo je važno da izložite svoju djecu dobroj glazbi i stvorite im tako podlogu i inspiraciju da istražuju i slušaju sve vrste muzike.
- Kao 13-godišnjak počeo si svirati nekoliko instrumenata. Kad si kupio prvu ploču i koja je to bila?
Da, imao sam gitaru i bas gitaru te, što je najvažnije, sintisajzer. Bio sam opsjednut eksperimentiranjem i stvaranjem neobičnih zvukova. Moja sestra je također kupovala singlice, pa smo već vrlo rano imali dobru kolekciju. Prva ploča koju sam kupio bila je Street Life od Roxy Music.
- Zašto Kraftwerk ima tako važnu ulogu u definiranju tebe kao glazbenika?
Doista su me se dojmili čim sam ih prvi put čuo kao 8-godišnjak kad je moja majka puštala njihove ploče. Volio sam njihovu neobičnu jednostavnost te čudne i pomalo strašne zvukove i vokale.
- Mnogi kažu da je elektronička glazba pomalo potrošena. Vidiš li ti ipak nove i uzbudljive producente danas?
Uvijek ima zanimljive nove elektroničke glazbe, no treba malo dublje kopati budući da ima puno generičkih “drag and drop” stvari. Uvijek nalazim uzbudljvu novu muziku sa svježim zvukom u svim žanrovima.
- Živiš u Capetownu, a u posljednje vrijeme mnogo čujemo o uzbudljivoj južnoafričkoj house sceni. Možeš li nam je malo približiti?
Južnoafrička je scena vrlo snažna; ima toliko mnogo partija svaki tjedan. Mislim da je završetkom apartheida i uvođenjem slobodnih izbora sazrelo vrijeme za eksploziju house scene. House svira posuda i sjajno je što je Južna Afrika razvila svoj zvuk. Nastupam na zaista velikim događanjima, ponekad i na stadionima pred 15 tisuća ljudi, i to svirajući isključivo deep house. To je vjerojatno jedinstveni slučaj u svijetu da svirate takav zvuk pred toliko ljudi.
- Poznato je i da imaš jazz band Webster Wraight Ensemble. Što te sve glazbeno uzbuđuje osim elektroničke glazbe?
Volim svu glazbu, u svakom žanru ima dobrih stvari. Mislim da doista treba biti otvoreni, jer riječ je o uvijek istim notama odsviranim na različitim instrumentima.
- Otkrio si da veliki utjecaj na tvoju muziku imaju film i slikarstvo. Koji su filmovi najviše utjecali na tebe, a koji su ti općenito najdraži filmovi i redatelji?
Studirao sam film na koledžu, gdje smo imali poseban projekt o Alfredu Hitchcocku. Zaista volim njegovu cjelokupnu viziju filmova te nepristajanje na bilo kakav kompromis. Jednako tako i kod Kubricka. Obojica su bili ustrajni u svojim namjerama i činili su to ispravno. Njihovi filmovi su sjajni i nakon toliko godina. Volim gomilu filmova iz svih razdoblja – Bulevar sumraka, Noć lovca, Badlands, Taksist, Birdman, Kvadrat… itd.
- Koje slikare posebno cijeniš?
Dobri su mi Goya, Redon, Charles Rennie Macintosh, Turner, Klee, Miró, Vrubel...
- Imao si dosad dva izdanja za Imogen Recordings. Kakva je bila ta suradnja i kaniš li je nastaviti?
Stvarno sam uživao stvarajući za Imogen. Ilija i Antonio su dragi dečki i jednostavni za suradnju. Sigurno ću opet raditi s njima.
- Jesi li ikad surađivao s Don Carlosom i što očekuješ od zajedničkog nastupa? Kakvu glazbenu sinergiju možemo očekivati u Zagrebu?
Nisam još upoznao Don Carlosa, ali njegov sam fan još od ranih 90-ih. Bit će to sigurno sjajna večer.