500 mil. funti od vjenčanja

Oni imaju recept kako: "Kraljevska obitelj zaradit će za dva Pelješka mosta"

Komercijalizacija vjenčanja (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr 1/8 >> Pogledaj i ovo +0 Galerija

Kraljevsko vjenčanje vrlo je važno i za britansku ekonomiju. Zaradit će svi - od proizvođača suvenira, do vlasnika hotela i restorana. Britanci su već pedantno i izračunali koliko će se stotina milijuna funti nakon vjenčanja sliti u državnu blagajnu.

Šalice, čaše, zastavice, džem, plišani medvjedići. Nema na čemu ovih dana nisu osvanuli likovi Harryja i njegove odabranice Meghan. Domaći i turisti navalili su na suvenirnice. Prodaja ide kao da sutra ne postoji. Osim prodavača i vlasnika trgovina, ruke zadovoljno trljaju i proizvođači keramike. Posla ima za svakoga.

A koliko pozitivna, govore i procjene britanskih analitičara. Od kraljevskog vjenčanja ekonomija Velike Britanije bit će u plusu od najmanje 500 milijuna funti, ako ne i dvostruko toliko. Turizam i hoteli zaradit će 200 milijuna, na zabavama i slavljima diljem zemlje potrošit će se 150 milijuna funti. Od besplatne reklame Velika Britanija zaradit će 100 milijuna funti, a razni suveniri donijet će najmanje 50 milijuna funti.

"Taj iznos od 500 milijuna funti odgovara otprilike cijeni izgradnje dva Pelješka mosta. Pretvara se to naravno u šou, komercijalizacija je velika. Od kovanica sa likovima do naravno čistoga kiča", ocjenjuje ekonomski analitičar Luka Brkić.

Kič ili ne - ali zaradit će svi. Ova slastičarnica radi minijaturne replike svadbene torte kakva će biti servirana pred kraljevski par.

"Već sada vidimo rast prodaje i mislim da će se takav trend održati i nakon vjenčanja," rekao je Edward Durkin, suvlasnik slastičarnice.

Tortu treba i dobro zaliti. U ovoj pivovari od profinjenog šampanjskog kvasca nastalo je savršeno kraljevsko pivo.

Bilo kroz kolače, suvenire ili pivo, kraljevska obitelj Velikoj Britaniji godišnje donese skoro dvije milijarde funti prihoda.

Skoko: "Kraljevska obitelj vredniji je brend od Coca-Cole"

Koliko vrijedi brend britanske kraljevske obitelji, pojasnio je profesor Božo Skoko.

"Magazin koji se bavi procjenom brendova Finance izračunao je da je vrijednost brenda britanske kraljevske obitelji 88 milijardi dolara. Usporedbe radi, to je skuplje nego brend Coca-Cole. Procjene govore da kraljevska obitelj svojom zvjezdanom prašinom pridonosi britanskom gospodarstvu 1,8 milijardi funti godišnje, od toga 500 milijuna samo kroz turizam. Maksimalno se koristi kraljevska obitelj da se promovira Velika Britanija", rekao je Skoko.

Smatra i da je u svojoj kategoriji britanska kraljevska obitelj sigurno najpoznatiji brend na svijetu.

"Trend je da se kraljevske obitelji spuštaju među puk, ali Britanci ne. I dalje se poštuju pravila, tu i tamo se dogodi izuzetak, poput braka s pučankom", zaključio je Skoko.

 



 

 

Povezane teme

Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima.

Prati showbuzz.hr na DNEVNIK.hr aplikaciji. Preuzmi odmah!

na instagramu POSJETI NAS