Žestoki odgovor: Neiskusni redatelj projekta ovako iskazuje bijes
HAVC je napokon dao objašnjenje zašto je odbio dodijeliti sredstva dokumentarnom filmu o Dinu Dvorniku. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) je ove godine ponovno odbio dodijeliti sredstva dokumentarnom filmu o Dinu Dvorniku, a nakon što su novinari Dnevnik.hr postavili pitanja zašto? - stiglo je i službeno priopćenje.
„Redatelju projekta očito neiskusnom u dugometražnoj filmskoj formi savjetujem da prije nego svoj bijes iskazuje putem medija i društvenih mreža pročita vrlo iscrpnu recenziju projekta. Smisao recenzije leži u ukazivanju na potencijalne probleme projekta i njihovom rješavanju kako bi postigli što kvalitetnije filmove. Problem ovog filma nije u HAVC-ovoj nezainteresiranosti već u redateljevoj nemogućnosti da niti kroz nekoliko natječaja uspije složiti uspješan scenarij te iz ove vrlo široke teme izvuče esenciju onoga što Dino Dvornik zapravo jest.
Mada autor ima određene, ali vrlo nedorečene ideje o vizualnom identitetu filma (jedini kreativni iskorak su animirani dijelovi), scenarij filma dramaturški uopće ne funkcionira. Vrlo jednostavni kronološki pristup je neupitan no način na koji je on izveden ne funkcionira ni na papiru, a kamoli u dramaturški vrlo kompleksnom dugometražnom filmu.
Redatelj navodi da mu je glavna motivacija za film nesklad Dinovog “privatnog ja” od “javnog ja” no ničim to u scenariju nije naznačeno.
Scenarij se bavi isključivo “javnim ja”. Javnosti nepoznate anegdote koji pričaju kolege glazbenici ne spadaju u domenu “privatnog ja”.
"Danijela i Ella pričaju o Dinovom razočarenju sustavom vrijednosti i činjenicom da je postajanjem slavnim postalo svrhom, umjesto da je svrha umjetnost.", rečenica je iz scenarija koja zapravo može biti obrazloženje zašto ovaj film nije prošao na ovom natječaju. Naime, autor cijelo vrijeme naglašava kako želi opisati istinsku osobu no u priči se gotovo isključivo bavi Dinovim problematičnim ponašanjem. O glazbi gotovo da nema ni riječi, ona isključivo služi kao podloga senzacionalističkim izjavama. Autor je fasciniran detaljima koje je saznao o Dinovom drogiranju i ne propušta priliku da to naglašava što ide toliko daleko da bi intervjuirao i Dinovog dilera. Također i popratni press materijal navodi kako se cijeli film svodi na senzacionalističke detalje iz Dinovog života. Smatram da je Dino Dvornik bio iznimna figura na hrvatskoj glazbenoj sceni i da film o njemu zahtjeva ozbiljnost i poznavanje umjetnosti kojom se bavio, a ne površni i senzacionalistički pamflet. Dino zaslužuje bolje od ovoga!“ stoji u priopćenju Ivane Fumić, umjetničke savjetnice za dokumentarni film.
Zašto je opet odbijen dokumentarac o Dinu Dvorniku?
Iz press službe HAVC-a također dodaju: ' Navodi gospodina Danijela Tipure objavljeni na mrežnim stranicama dnevnik.hr su u potpunosti netočni i tendenciozni, a osobito oni koji se odnose na rad umjetničkih savjetnika HAVC-a odnosno da se u HAVC-u "umjetnički savjetnici svake godine mijenjaju i financiraju međusobno" i da ne može dobiti "500 tisuća kuna netko tko nije u familiji HAVC". Ističemo kako je u 7 godina rada HAVC-a, od 01.01.2008. godine do kraja 2014. godine, ukupno 38 umjetničkih savjetnika predložilo za proizvodnju ukupno 513 projekata, koje je odobrilo ukupnih 46 članova audiovizualnog vijeća. Tih 513 projekata odradilo je 146 pravnih osoba. Također, u tih sedam godina 22 debitanata je dobilo priliku snimiti svoj prvi dugometražni igrani film, među njima 8 redateljica.
Podsjetimo, jučer smo kontaktirali i redatelja filma Danijela Tipuru koji je progovorio o problemu s dokumentarcem koji je okupio brojna zvučna imena iz javnog života.
'Prije skoro dvije godine prijavili smo dokumentarac 'Manijak' na HAVC, čekali smo šest mjeseci i dobili odbijenicu. Tražili smo razlog odbijanja. Tomislav Mršić je tada bio predsjednik žirija za dokumentarce i rekao je da iz mog scenarija publika neće saznati ništa novo. A mi smo u scenarij stavili 90 posto stvari koje ne zna čak ni njegova mama Diana. Scenarij je rađen s Danijelom Dvornik, Davorom Gopcem, mamom, bratom, čak smo i njegovog dilera našli. Znači imamo priču kakvu nitko ne zna, a kamoli javnost', priča Tipura, te nastavio.
'Mi smo tražili 500 tisuća kuna, i to je razlog. Jer ne može dobiti 500 000 kuna netko tko nije u familiji HAVC. Za ozbiljne projekte nikad nećeš dobiti novac, iako u mojoj produkciji rade najbolji animatori, ilustratori, editori koje Hrvatska u ovom trenutku ima. Svi smo se skupili i rekli da ćemo napraviti prvi hrvatski dokumentarac na razini Dreamworksa', kazao je Tipura.
DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook