Šokirao

EFEKT CHARLIEJA SHEENA 'Bio je to najveći dan u našoj povijesti'

showbuzz DNEVNIK.hr

Nakon što je holivuski glumac Charlie Sheen javno progovorio o tome kako ima HIV, nastao je 'efekt Charlieja Sheena' - interes za to stanje je neviđeno porastao.

Otkako je slavni američki glumac Charlie Sheen javno priznao da je zaražen HIV-om, interes javnosti za taj virus i AIDS doslovno je eksplodirao, pišu američki mediji.

Fenomen je poznat otprije i naziva se 'efektom slavnih'. Riječ je o sposobnosti vrlo poznate osobe da podigne javnu svijest o bolesti ili nekoj drugoj zdravstvenoj krizi.

Kada je slavna američka novinarka Katie Couric 2001. morala obaviti kolonoskopiju i o tome javno govorila na televiziji, višestruko je povećana svijest o pregledu, kao i broj preventivnih pregleda debelog crijeva. Odluka Angeline Jolie da 2013. ukloni obje dojke zbog genetske predispozicije na rak, udvostručio je slična genetska ispitivanja u Americi.

Sada je zavladao 'efekt Charlieja Sheena'. Otkako je Sheen u studenome objavio da već godinama zna da je zaražen HIV-om, medijski i javni interes za to stanje neviđeno je porastao.

Stručnjaci su proveli istraživanje o fenomenu i podatke objavili u časopisu Journal of American Medical Association (JAMA). Ustanovljeno je da je u prva tri dana otkako je Sheen javno otkrio kako ima HIV, broj pretraga na Googleu za pojam 'HIV' porastao je 540 posto, za 'AIDS' 417 posto, a za 'prezervativi' 214 posto.

Samo na Google Newsu objavljeno je 6500 članaka o toj temi. Broj televizijskih priloga porastao je 265 posto, a radijskih 97 posto.

'Sheenovo priznanje najveći je dan u našoj povijesti', rekao je JD Davies, voditelj organizacije za podizanje svijesti o AIDS-u i HIV-u 'The Body' osnovanoj prije 25 godina. 'Imali smo apsolutno najveći broj upita, daleko najveći. Iz iskustva znam da je zanimanje najveće na Svjetski dan borbe protiv AIDS-a, ali Sheenovo priznanje drastično ga je nadmašilo', rekao je Davies.

Sve se to zbiva u vrijeme kada je pisanje medija o AIDS-u na povijesno niskoj razini. Izvršni direktor organizacije 'Massachusetts AIDS Action Committee' Carl Sciortino kaže da slučaj Sheen dokazuje kako je vrijeme da se zazvoni na uzbunu. 'Razina opće svijesti i znanja je niska. U našoj organizaciji svakoga dana razgovaramo s ljudima koji nemaju temeljno seksualno obrazovanje. Svakoga dana na vrata nam kucaju ljudi koji su tek doznali dijagnozu i paničare jer nemaju pojma o tome što je HIV', rekao je Sciortino.

'HIV živi na mračnim mjestima, u tišini. Svake godine dobivamo novi naraštaj koji se ne sjeća onih najcrnjih dana epidemije. Medijska pažnja, češće javno spominjanje ove teme i razgovori nužni su za podizanje svijesti, pa je dobra čak i priča o kontroverznom glumcu koji izaziva podijeljene reakcije', kaže Sciortino.

'To je Sheenov efekt, nema sumnje, štogod tko mislio o njemu. Njegova priča pokazuje da ni bogati i slavni nisu imuni na strah od stigme', dodaje Davies. 'Tog momka nitko ne bi preporučio za veleposlanika za ženska ili obiteljska pitanja, no on apsolutno može preuzeti vitalnu ulogu u prenošenju točnih i po život važnih informacija o HIV-u i zagovarati politike kojima bi se mogla okončati epidemija za naših života', naglasio je. (Hina)

 

Povezane teme

Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima.

Prati showbuzz.hr na DNEVNIK.hr aplikaciji. Preuzmi odmah!

na instagramu POSJETI NAS